شاخصه های سلامت در تیران و کرون وضعیت مطلوبی دارد

تیران-بسیاری از شاخصه های سلامت در شهرستان تیران و کرون وضعیت مطلوبی دارد، اما در برخی از مولفه ها از جمله کنترل فشارخون، وزن مناسب و تحرک باید اقدامات موثری انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حمیدرضا میرزاییان، در نخستین نشست مجمع سلامت این منطقه با اشاره به جایگاه سلامت و اهمیت پیشگیری اظهار کرد: مولفه سلامت و پیشگیری از اهمیت خاصی برخوردار بوده و نیازمند توجه همگانی به این حوزه است.

وی افزود: فلسفه تشکیل مجمع سلامت در مناطق مختلف کشور، ایجاد هم افزایی بین بخشی برای حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری  های روحی و جسمی است و برای توسعه این خدمات نیاز به همبستگی و هم افزایی است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون همکاری دستگاه های اداری در بخش های مختلف را در امر سلامت خواستار شد و گفت: در کنار مشارکت دستگاه های اداری و شبکه بهداشت و درمان به مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد نیز نیاز است تا سه ضلع کارشناسان و متخصصان، دولت و مردم برای حوزه سلامت تکمیل شود.

وی با اشاره به شاخص های سلامت در این منطقه گفت: بسیاری از شاخصه های سلامت در شهرستان تیران و کرون وضعیت مطلوبی دارد، اما در برخی از مولفه ها از جمله کنترل فشارخون، وزن مناسب و تحرک باید اقدامات موثری صورت بگیرد.

میرزاییان ادامه داد: تصادفات و حوادث ترافیکی یکی از معضلات حوزه سلامت به شمار می رود که برای رفع این معضل علاوه بر اصلاح نقاط پرحادثه، آموزش و فرهنگ سازی مردم اهمیت دارد و با این اقدام قادر به کاهش تصادفات و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای خواهیم بود.

وی با اشاره به حوزه درمان شهرستان تیران و کرون گفت: اقدامات و فعالیت های موثری در بخش درمان این شهرستان صورت گرفته که البته افزایش امکانات و تجهیزات نیز نیاز است تا خدمت رسانی سرعت و کیفیت بیشتری در این بخش پیدا کند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون افزود: مجمع سلامت شهرستان تیران و کرون بر اساس دستورالعمل مجمع ملی سلامت، یک بار در سال برگزار می شود.

کد خبر 354980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.