برقراری عدالت اجتماعی مهمترین هدف دولت دوازدهم در حوزه سلامت

شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: برقراری عدالت اجتماعی در حوزه سلامت، مهمترین هدف دولت دوازدهم در این زمینه است که تاکنون برای دستیابی به آن طرح‌هایی همچون ایراپن اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد امروز (سه‌شنبه) در نخستین مجمع سلامت شهرستان شهرضا، اظهار کرد: برخورداری از سلامت حقی همگانی است، بنابراین همه ادارات و نهادها در این زمینه مسئولیت دارند.

وی تحقق اهداف توسعه پایدار در جامعه را در گرو مشارکت همه‌جانبه مردم و مسئولان دانست و افزود: ۷۵ درصد از خدمات سلامت برای تغییر شیوه زندگی مردم و تآمین سلامت آنان توسط نهادهای اجرایی غیر از وزارت بهداشت و درمان ارایه می‌شود.

فرماندار شهرضا برقراری عدالت اجتماعی در حوزه سلامت را از مهمترین اهداف دولت دوازدهم برشمرد و تصریح کرد: باید شیوه زندگی سالم به گفتمان غالب همه افراد جامعه تبدیل شود.

رفیعی نژاد اضافه کرد: فعالیت مستمر رابطین سلامت و اصناف و ادارات شهرستان برای تحقق اهداف طرح ایراپن، از مهمترین دستاوردهای اجرایی در شهرستان است.

وی با بیان اینکه شهرضا در شاخص‌های سلامت طرح پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در کشور پیشتاز است، خاطرنشان کرد: لازم است در همه بخش‌ها، پیوست سلامت برای طرح‌های اجرایی تعریف و اصول آن با جدیت اجرا شود.

فرماندار شهرضا ادامه داد: یکی از مهمترین موارد در تآمین سلامت، تلاش برای تآمین شاخص‌های سلامت در شهر و روستا به یک اندازه است.

رفیعی نژاد تصریح کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح‌هایی همچون تحول در نظام سلامت و ایراپن آن بوده است که روستاییان به دلیل فاصله با شهرها از خدمات سلامت محروم نشوند.

وی تآمین سلامت کودکان و نوجوانان را زمینه‌ساز کاهش هزینه‌های درمانی در آینده دانست و افزود: همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با نظام سلامت کشور برای ارتقاء شاخص‌های سلامت در آینده، ضروری است.

کد خبر 354968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.