جزییات قتل کودک فلاورجانی/اجرای طرح خیابان سبز در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کودک فلاورجانی که به دنبال کودک آزاری به قتل رسیده است به صورت توافقی در اختیار مجرم قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص حادثه کودک آزاری و مرگ کودکی که در فلاورجان اتفاق افتاد، اظهار کرد: با شنیدن اینگونه اخبار روح هرانسانی آزرده می شود از زمانی که این اتفاق به نیروی انتظامی اطلاع داده شد گفتم تا دستگیری فرد مجرم باید خواب از چشم همه ما برود چرا که این اتفاق بسیار دردناک بود و از انسان تا این حد رذالت بعید بود.

وی ادامه داد: این متهم حداقل چهار مرتبه توسط نیروی انتظامی به جرم های مختلفی از جمله شرارت، ضرب و جرح، سرقت و خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده بود، اما موضوع ملیکا به نیروی انتظامی داده اطلاع نشده بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه موضوع این حادثه کودک ربایی نبوده است، ادامه داد: پدر و مادر این کودک به مواد مخدر معتاد  بودند و مواد مورد نیاز خود را از قاتل فرزندشان می گرفتند اما در یکی از موار، پول لازم را نداشتند و فرزند خود را به عنوان گرو به مواد فروش تحویل داده بودند.

وی اضافه کرد: در واقع کودک به صورت توافقی در اختیار مجرم قرار گرفته بود، باز هم تأکید می کنم نیروی انتظامی در جریان این موضوع نبود و پدر و مادر کودک نیز از گزارش به نیروی انتظامی خودداری کردند و حتی به همسایگان هم اطلاع نداده بودند.

 معصوم بیگی تصریح کرد: برای بررسی پرونده قتل ملیکا چهار تیم تخصصی در صحنه مستقر و سایه به سایه به تعقیب او پرداختند و موفق شدند در کمتر از ۴۸ ساعت فرد مجرم را دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار دهند . امیدوارم با قاطعیت دستگاه قضا مجرم به سزای اعمال شنیع خود برسد. این حادثه هشداری برای خانواده‌ها است که اعتیاد به مواد مخدر را جدی بگیرند.

اجرای ۵۶ عنوان برنامه به مناسبت هفته ناجا

معصوم بیگی با اشاره به برنامه های هفته ناجا در استان اصفهان اظهارکرد: هفته نیروی انتظامی از روز ۱۳ تا ۱۹ مهرماه با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» آغاز و۵۶ عنوان برنامه در طول این هفته در استان اصفهان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه شعار هفته نیروی انتظامی امسال بسیار سنجیده، دقیق و پُر مغز انتخاب شده و امیدواریم بتوانیم هم حوزه امین بودن و هم حوزه اقتدار را تحقق بخشیم، اضافه کرد: نیروی انتظامی در تراز نظام اسلامی باید ویژگی هایی داشته باشد  که مهمترین آنها اقتدار و امین مردم بودن است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی ملجا و پناهگاه مردم است، افزود: نیروی انتظامی مقتدر است، اما  نه از نوع هالیوودی بلکه اقتدار مشروع، به معنی اینکه مردم او را باور دارند و به عنوان کسانی که جان و جوانی خود را برای امنیت مردم صرف می کنند.

وی با اشاره به روز شمار هفته نیروی انتظامی، گفت: روز جمعه ۱۳ مهرماه به نام «پلیس، جامعه ایمانی، ارزش های اسلامی، رأفت و مهربانی» نامگذاری شده و در این روز پلیس در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت می کند و سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان، فرماندهان انتظامی هر شهر خواهند بود، همچنین در آن روز بلیت رایگان بهداشت و درمان در نماز جمعه، ارایه خدمات مشاوره و مددکاری، راه اندازی اتوبوس نظم و دوستی ارایه خواهد شد.

سردار معصوم بیگی افزود: روز شنبه _۱۴ مهرماه_ با عنوان «پلیس، انضباط، اقتدار و امنیت پایدار»، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به میزبانی نیروی انتظامی و همچنین مانور اقتدار برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه روز یکشنبه _۱۵ مهرماه_ به نام «پلیس، حرفه ای گرایی، تخصص، کارآمدی» نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این روز همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی، بازدید دانش آموزان از کلانتری‌ها و مقرهای نیروی انتظامی و همایش تخصصی با حضور نگهبانان محله برگزار می شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه_ ۱۶ مهرماه_ با عنوان «پلیس آموزش همگانی، مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی» نامگذاری شده و ملاقات مردمی، همایش طلایه داران امنیت اخلاقی و حضور کارشناسان در مدارس انجام می‌شود.

سردار معصوم بیگی گفت: روز سه شنبه ۱۷ مهرماه با نام «پلیس، خدمتگزاری، پاسخگویی، امانتداری» است و همایش پلیس و اصناف، همایش همیاران پلیس برگزار و طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه _۱۸ مهرماه_ با عنوان «پلیس دانش بنیان، پژوهش محوری، روزآمدی» نامگذاری شده است، افزود: در این روز تیراندازی در حوزه مهارت افزایی، همایش راهبران محله برای ترویج همراهی مردم روستا و بخش‌ها، برگزاری نشست های علمی در استان، ملاقات مردمی مسئولان ناجا با مردم انجام خواهد  شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه آخرین روز هفته ناجا با عنوان «پلیس حماسه حسینی(ع)، ولایتمداری، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است، اظهارکرد: در این روز مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا و همایش پیاده روی خانوادگی مردمی در سی و سه پل از ساعت ۷ صبح برگزار می شود.

دستگیری ۲۲۰۰ قاچاقچی

وی با اشاره به گزارش عملکرد شش ماهه پلیس اصفهان، گفت: تلاش مجاهدانه ای از سوی نیروی انتظامی استان در شش ماه نخست سال انجام شده و در تمام سطوح فعالیت ها ارزنده بوده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه طی شش ماه گذشته در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۱۳۴ پرونده تشکیل شده است، گفت: پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: حدود ۲۲۰۰ قاچاقچی در طول شش ماه نخست سال در بحث قاچاق کالا و ارز دستگیر شدند و ارزش کشفیات قاچاق ۶۷ میلیارد تومان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه احتکار با توجه به سوء استفاده افراد معدودی منفعت طلب اقدامات ویژه ای انجام شده است، گفت: در بخش احتکار بالغ بر ۵۰ انبار کالا در سطح استان شناسایی و کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی از انبارهای محل نگهداری کالاها انجام شده تا اگر اجناس ویژگی های اعلام شده را نداشته باشد، احتکار محسوب شده و برخورد قانونی صورت گیرد. بیش از ۹۵۰۰ نفر در شش ماه نخست سال جاری دستگیر شدند، ۵۸ باند سرقت متلاشی و هشت طرح مقابله با سرقت در استان اجرا شده است.

سردار معصوم بیگی به اقدامات انجام شده در حوزه پلیس راهور اشاره و تصریح کرد: امسال تمرکز بر آموزش داشتیم، زیرا بر این باور هستیم که از طریق آموزش می توان فرهنگسازی و به ارتقاء فرهنگ ترافیکی در کنار اعمال قانون کمک کرد.

وی افزود: راکبان بیش از سه هزار موتورسیکلت اسنپ مورد آموزش قرار گرفته و در مدارس نیز برنامه های جذابی اجرا کردیم، همچنین در برخی از میادین شهر آموزش راکبان موتورسیکلت انجام می شود.

طرح خیابان سبز در اصفهان اجرا می‌شود

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح "خیابان سبز" در اصفهان گفت: این طرح با هدف افزایش فرهنگ ترافیک، کاهش آلودگی هوا، حمایت از محیط زیست و کاهش زمان تردد و صرفه جویی در وقت مردم در سه ماهه چهارم سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در خیابان های سبز شهر محل تردد دوچرخه سواران، ایستگاه های بی آر تی، خط کشی معابر، نصب دوربین ها به اندازه کافی صورت می گیرد و در واقع نظارت مکانیزه کامل انجام می شود.

سردار معصوم بیگی گفت: طرح سیمفا یا سامانه مدیریت فناوری در استان اجرایی می شود تا کنترل معاینه فنی خودروها به درستی انجام شود.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری هفت درصد کاهش تلفات ناشی از تصادفات درون شهری را شاهد بوده‌ایم.  

کشف ۱۹ تن انواع مواد  مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی تمرکز بر مواد مخدر بوده است، از این رو در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده که این عدد در سال گذشته حدود ۱۳ تن بوده و میزان کشفیات در سال جاری بالغ بر ۴۷ درصد افزایش یافته است.

وی اظهارکرد: ۷۶ درصد مواد کشف شده از نوع تریاک بوده است و در این راستا ۱۲ هزار نفر معتاد، توزیع کننده مواد مخدر و افراد متهاجر دستگیر شدند که ۲.۶ افراد دستگیر شده، زن هستند.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی نیز اقدامات خوبی انجام شده و مهمترین جرایم صورت گرفته در شش ماه گذشته شامل کلاهبرداری رایانه ای، مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و انتشار فیلم های خصوصی و خانوادگی بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ درصد افزایش جرم در فضای مجازی را در شش ماهه گذشته شاهد بوده ایم، افزود:، همچنین برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی مردم ۳۰۰ درصد افزایش داشته است زیرا مردم موارد امنیتی رعایت نمی کنند و آگاهی کافی ندارند.

کد خبر 354912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.