مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در کاشان معرفی شدند

کاشان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از معرفی ۸۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی در شش ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان سید علیرضا مروجی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در شش ماه ابتدای سال جاری ۱۰ هزار و ۹۸۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته اند، اظهار کرد: ۳۲ هزار و ۹۶۷ مورد بازرسی از وضعیت بهداشتی این مراکز انجام و یک هزار و ۲۵۷ اخطاریه بهداشتی برای مراکز متخلف توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی صادر شده است.

وی با اشاره به رسیدگی به ۴۶۰ شکایت بهداشتی در تمامی ساعات شبانه روز به سامانه ۱۹۰ افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ تماس گرفته و مورد را اعلام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به نظارت بر هشت استخر شنای تحت پوشش، ۱۰۶ مورد بازدید، ۴۵۵ کلرسنجی و ۳۶۶ نمونه برداری میکروبی تصریح کرد: پیگیری نقایص بهداشتی به صورت حضوری و انجام مکاتبات با صدور اخطاریه در این مدت انجام شد.

وی ادامه داد: ۸۶۷ نمونه برداری میکروبی، ۱۴۴ نمونه برداری شیمیایی و ۳۱ هزار و ۶۰۷ مورد کلرسنجی از برنامه های اجرایی کنترل کیفی شبکه آبرسانی شهری و روستایی است.

مروجی گفت: انجام شش هزار و ۳۴۴ مورد سنجش با استفاده از وسایل سنجش پرتال محیط، ابزار، وسایل و مواد غذایی، ۸۱۷ نمونه برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه کنترل کیفی موادغذایی، صدور پنج هزار و ۱۹۲ کارت معاینه پزشکی برای شاغلان در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بازدید از ۴۴ مراکز کار با اشعه و انجام دوزیمتری از دستگاه ها و ... از دیگر فعالیت های واحد بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

کد خبر 354898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.