کمبود امکانات و تجهیزات در آتش نشانی گلشهر

گلپایگان- شهردار گلشهر گفت: با توجه به مواصلاتی بودن شهر گلشهر در کریدور غرب به مرکز کشور در مواقع اطفای حریق خودروها در حوادث رانندگی تجهیزات و امکانات به روزی در اختیار آتش نشانان گلشهر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی نیکبخت در مراسم تجلیل از مأموران آتش نشانی گلشهر با اشاره به فرارسیدن روز آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: هشت روز پس از شروع جنگ تحمیلی، هواپیماهای رژیم بعث عراق به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کردند، گسترش حریق به اندازه ای بود که مأموران آتش‌نشانی از مناطق مختلف برای مهار حریق به پالایشگاه رفتند، اما متاسفانه تعداد زیادی از آتش نشانان کشور در این حادثه جان خود را از دست دادند؛ هفتم مهر به پاس ایثار شهیدان این حادثه گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: آتش نشانان با ایثار و عشق تمام به کار خود، در عملیات ها شرکت می کنند و بی هیچ هراسی در مقابل حوادث جان مردم را نجات می دهند.

شهردار گلشهر گفت: هر تلفنی که در ایستگاه آتش‌نشانی به صدا در می‌آید، مأموران آتش‌نشانی در آن لحظه، انگار برای خانواده خودشان اتفاقی افتاده در حداقل زمان در محل حادثه حاضر شده و به مهار حریق اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: شغل آتش‌نشانی به معنای ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری است، مأموران آتش‌نشانی ملزم به اجرای مانور ایمنی و حریق در راستای آمادگی بهتر برای اطفای حریق هستند.

نیکبخت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر گلشهر در مسیر مواصلاتی و کریدور غرب به مرکز کشور قرار دارد حوادث زیادی در این مسیر رخ می دهد؛ اما در بسیاری از این حوادث اطفای حریق حوادث رانندگی و آتش سوزی خودرو؛ به دلیل در اختیار نداشتن وسایل پیشرفته و مدرن اطفای حریق  ساعت‌ها به طول می‌انجامد.

آتش نشانان جان بر کف همیشه آماده‌اند

در ادامه شمس الله فیاضی، رییس شورای اسلامی شهر گلشهر اظهار کرد: زحمات مأموران آتش‌نشانی بر هیچ کس پوشیده نیست، چرا که آنان جان بر کف آماده ایثار و فداکاری برای مردم هستند.

وی گفت: خودرو و تجهیزات اطفای حریق باید همیشه آماده عملیات اطفای حریق باشند تا به محل حادثه با تأخیر اعزام نشوند، مهم‌ترین موضوع در اطفای حریق حفظ جان و مال مردم است و هر گونه سهل انگاری در اطفای حریق اموال و حفظ جان مردم به حیثیت آتش‌نشانان لطمه وارد می‌کند.

۲۸ مورد مهار حریق در شش ماهه نخست سال جاری

در ادامه یاسر جمالی، مسئول خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری گلشهر اظهار کرد: سال گذشته ۳۸ مورد حادثه حریق در شهر گلشهر و روستاهای تابعه توسط  مأموران آتش‌نشانی شهرداری گلشهر مهار شد و در شش ماهه نخست امسال ۲۸ مورد اطفای حریق انجام شده است.

وی گفت: برای مهار آتش باید لحظه‌ای تصمیم گرفت و قانون خاصی وجود ندارد، اطفای حریق بستگی به موقعیت، مکان و میزان حریق است.

کد خبر 354716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.