دانیالی: طرح "بازچرخانی آب" به محیط زیست ارسال نشده است

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: طرح بازچرخانی آب که از سوی استاندار مطرح شده است هنوز برای تایید به اداره کل محیط زیست ارسال نشده است.

سید رحمان دانیالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با رویکرد اداره کل محیط زیست استان اصفهان در زمینه طرح بازچرخانی آب در رودخانه زاینده رود که از سوی استاندار اصفهان مطرح شده است، اظهار کرد: هنوز این طرح برای تایید یا رد آن به اداره کل محیط زیست استان ابلاغ نشده است؛ اما این طرح معایب و محاسنی دارد.

وی ادامه داد: در صحبتی که با استاندار داشته‌ام از وی خواسته‌ام که به دنبال حقابه تالاب گاوخونی باشد؛ نباید فقط شهر اصفهان را درنظر بگیریم بلکه باید تالاب گاوخونی را هدف قرار دهیم.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان مسئله تالاب گاوخونی را یک مسئله ملی دانست و اظهار کرد: اگر به داد تالاب نرسیم، مشکل بزرگی برای کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح به احتمال زیاد با مشکلات بهداشتی و همچنین تهدیداتی برای بناهای تاریخی محور زاینده رود همراه خواهد بود که ضروری است دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل میراث فرهنگی توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

به گزارش ایمنا طرح بازچرخانی آب در زاینده رود چندی پیش توسط محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان مطرح شد، طبق اعلام استاندار در این طرح برای تمام شهرستان‌های غرب و شرق و تالاب گاوخونی حقابه هایی در نظر گرفته شده. این طرح با مخالفت ها و موافقت های زیادی روبه رو شده و حتی دامنه این اختلافات به مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شده است.

کد خبر 354624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران پوستی IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    0 1
    البته این طرح بسیار نسنجیده، منحصر به بازچرخانی آب در محدوده زاینده رود در شهر اصفهان نیست. قسمت دیگر آنکه تحت الشعاع بازچرخانی قرار گرفته، در «لوله» کردن زاینده رود در غرب اصفهان به طول 42 کیلومتر است! بدیهی است این قسمت طرح که کمتر از قسمت بازچرخانی عجیب نبوده و البته کاملاً اشتباه است نیز باید مورد توجه جدی اداره کل حفاظت از محیط زیست قرار گیرد. ضمن اینکه در مورد آن هم از سوی این اداره کل اعلام موضع شده و از اینگونه نابودی زاینده رود و به دنبال آن اصفهان جداً جلوگیری شود.
  • مهران پوستی IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    2 1
    البته این طرح بسیار نسنجیده، منحصر به بازچرخانی آب در محدوده زاینده رود در شهر اصفهان نیست. قسمت دیگر آنکه تحت الشعاع بازچرخانی قرار گرفته، در «لوله» کردن زاینده رود در غرب اصفهان به طول 42 کیلومتر است! بدیهی است این قسمت طرح که کمتر از قسمت بازچرخانی عجیب نبوده و البته کاملاً اشتباه است نیز باید مورد توجه جدی اداره کل حفاظت از محیط زیست قرار گیرد. ضمن اینکه در مورد آن هم از سوی این اداره کل اعلام موضع شده و جلوی نابودی زاینده رود و به دنبال آن اصفهان با این طرح ناصحیح جداً جلوگیری شود.