خیران گلپایگانی ۷۵۰ دانش آموز را راهی مدرسه کردند

گلپایگان- مدیر آموزش و پرورش گلپایگان گفت: در سال تحصیلی جدید با کمک و مساعدت نماینده شهر و خیران زمینه تحصیل ۷۵۰ نفر دانش آموز بی‌بضاعت فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حبیب اله جمالی، امروز(یکشنبه) در آیین نواخته شدن زنگ مدارس در هنرستان الغدیر این شهرستان اظهار کرد: با بازگشایی مدارس در شهرستان گلپایگان در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و در ۱۲۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

وی با بیان این‌که در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز اول ابتدایی به مدرسه راه می‌یابد که نسبت به سال گذشته ۵۰ نفر اضافه شدند، افزود: در شهرستان یک هزار کودک در دوره پیش دبستانی به تحصیل مشغول شدند.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان با بیان اینکه در عصر کنونی هر خانواده‌ای که در طلب علم و مهارت آموزی باشد، موفق‌تر است، تأکید کرد: مسئولان سیاسی و اجتماعی کشور برای ارتقاء تعلیم و تربیت دانش آموزان، آموزش و پرورش را تقویت کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۳ معلم شهید و ۷۳ دانش آموز شهید گلپایگان، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و فداکاری رزمندگان و مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس است که جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردند و در تاریخ ماندگار شد.

جمالی گفت: در سال تحصیلی جدید با کمک و مساعدت نماینده شهر و خیران زمینه تحصیل ۷۵۰ نفر دانش آموز بی‌بضاعت فراهم شده است.

وی تأکید کرد: با اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سال به تعداد سال تحصیلی دانش آموزان هنرستانی اضافه شد، اما با توجه به مشکلات اقتصادی با کمبود معلم در شهرستان مواجه هستیم.

کشور امروز بیش از گذشته نیاز به علم و تکنولوژی دارد

حسین یارمحمدیان اظهار کرد: حفظ کرامت انسانی در آموزش و پرورش باید مد نظر قرار گیرد، چرا که امروز کشور نیاز به علم، تکنولوژی و مهارت آموزی در زمینه‌های مختلف دارد.

وی گفت: نواخته شدن زنگ مدرسه به معنای نواخته شدن مارش جنگ و مبارزه علیه جهل، نادانی و کم تحرکی است.

فرماندار گلپایگان با بیان‌ اینکه معلم در کلاس عامل وحدت است، اما باید به دانش آموز مجال سوال کردن داده شود، خاطرنشان کرد: شهرستان گلپایگان از لحاظ پیشینه عملکرد فرهنگی و آموزش و پرورش از شهرستان‌هایی است که در حوزه آموزش و پرورش استان جایگاه خوبی دارد.

کد خبر 354080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.