نصر اصفهانی: جشنواره کودک امسال بی حاشیه و پرمخاطب بود

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان بدون حاشیه و پرمخاطب بود.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا  در خصوص سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: جشنواره امسال نسبت به سال گذشته کمی متفاوت‌تر، بدون حاشیه و مورد استقبال شدید مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره بین المللی کودکان  و نوجوانان نمایش فیلم‌های تولیدی  و منتخب  سینما بود که در سال‌های گذشته به دلیل  کارهای حاشیه‌ای به این مهم دسترسی پیدا نکرده بودیم، افزود: امسال به اصل اساسی اکران فیلم‌های جشنواره در سینماها پرداختیم و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه زمینه  نشاط و شادابی مردم را ایجاد کردیم که در آن  انسجام خانوادگی نیز محقق شد، ادامه داد: خانواده‌ها به همراه فرزندان برای شادی و شادابی  فرزندان خود به سینماها رفتند که این اتفاق مبارکی بود.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در هزینه ها یکی از اقدامات مشهود و نقاط قوت سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بود، اضافه کرد: امسال  شهروندان دواطلبانه در جشنواره ثبت‌نام و بدون دریافت دستمزد در بخشی‌های مختلف جشنواره با ما همکاری کردند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های برگزیده جشنواره حضور مسئولان در گلستان شهدا برای تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های این عزیزان بود، افزود:  این حرکت نمادین بازتاب‌های قابل توجهی داشت.  

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته در افتتاحیه، این جشنواره با توکل بر خدا در اصفهان ماندگار خواهد شد  و هر سال یک گام بلندتر برای  جایگاه جهانی این جشنواره برداشته خواهد شد، اظهار کرد: دستیابی به این امر مهم یاری مردم و مسئولان را می طلبد. ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در اصفهان انگیزه و مشارکت  هنرمندان اصفهانی را در ساخت فیلم پر رنگ تر از گذشته خواهد کرد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کم کاری فیلمسازان ایرانی در جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ضعف‌ها و نواقص است که باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: استقبال فیلمسازان از این جشنواره  به نحو شایسته  صورت نگرفت باید آسیب شناسی صورت گیرد و دلیل اصلی کاهش انگیزه آنها شناسایی شود.

نصر اصفهانی افزود: تجربیاتی که از جشنواره‌های سال‌های گذشته به دست آورده‌ایم، ارزشمند است و این جشنواره سال به سال بهتر شده است. تلاش‌های گذشتگان را ارج می‌نهم. امروز که سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را برگزار می‌کنیم، حاصل تجربیاتی است که در این سال‌ها به دست آمده و روز به روز اشکالاتش بر طرف شده است. امیدوارم تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود که هم از جهت محتوا و کیفیت و هم از جهت کمیت محتواهای بیشتر و بهتری تولید شود که مردم بیشتری بتوانند در اصفهان از این برنامه استفاده کنند.

وی در خصوص مانایی جشنواره در اصفهان گفت: همه مسئولان باید برای مانایی این جشنواره در اصفهان تلاش کنند. با کیفیتی که امسال در اصفهان برگزار شد، مسئولان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مانایی جشنواره در اصفهان مجاب شده‌اند. این جشنواره در هیئت دولت به نام اصفهان مصوب شده و بردن آن به شهری دیگر معنا و مفهومی ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اگر بتوانیم بخش بین‌المللی این جشنواره را پررنگ تر کنیم و میهمانان خارجی بیشتری را در جشنواره داشته باشیم، می‌توانیم باعث رونق اقتصادی، جذب توریسم و ... شویم و نشاط بخشی به شهر و خانواده‌ها نیز از فرصت‌هایی است که می‌توان در این جشنواره از آن بهره برد. معرفی اصفهان به بهانه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از فرصت‌های دیگر این جشنواره است.

کد خبر 352705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.