روشن: اقشار محروم و توانخواهان در جشنواره سی‌ویکم حضور پررنگی داشتند

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده توسط ستاد اجرایی، توان‌خواهان و اقشار محروم شهر اصفهان در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان حضور پررنگی داشتند.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: تنها سه ماه به جشنواره زمان باقی مانده بود که برنامه را به اصفهان واگذار کردند و این امر منجر به فشردگی برنامه ریزی‌ها برای اجرای این جشنواره بود.

وی با بیان اینکه علی رغم زمان کم، برنامه‌ریزی های خوبی برای ایجاد زیرساختهای برگزاری جشنواره ایجاد شد، افزود: ایجاد زیرساخت‌های سینمایی در سال جاری به خوبی انجام شد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان  با بیان اینکه در سال گذشته مردم مناطق پانزده گانه از برگزاری جشنواره در مرکز شهر گله مند بودند اما امسال با تدابیر هوشمندانه آنها را به آسانی و به مرکز شهر آوردیم، ادامه داد: با استقرار اتوبوس در مناطق  همه شهروندان توانستند بدون دغدغه به مرکز شهر بیایند و از برنامه‌های جشنواره کودک استفاده کنند.

وی اضافه کرد: به منظور استفاده اقشار محروم نیز بلیط رایگان در اختیار خانواده ها قرار گرفت.

روشن همچنین به توجه ویژه به توان‌خواهان و معلولان در سی و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: این دوره برای توان خواهان، نابینایان و ناشنوایان و معلولان ماشین خاص در نظر گرفته بودیم تا آنها را به سینما آورده تا زمان اکران فیلم در میان مردم باشند و لذت ببرند .

وی با بیان اینکه اهدای جایزه زاون به هنرمندان اصفهان باعث شد که آنها جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان  را متعلق به خود بدانند، ادامه داد: هنرمندان اصفهانی ۳۰ اثر کوتاه، نیمه کوتاه و نیمه بلند در حوزه سینمای کودک و نوجوان تولید کرده بودند که در جشنواره اکران شد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: جایزه زاون با برنامه ریزی و طرح پیش بینی شده برای پاسخ به آسیب شناسی کنونی بود که اصفهان با توجه به پرداخت هزینه‌های سنگین از جشنواره سهمی برای خود در نظر نمی گیرد.

وی به ۴۰ کودک و نوجوان اصفهانی برای داوری بخش سینمای ایران جشنواره کودک اشاره کرد و گفت: متقاضیان این بخش ۶۰۰ کودک بودند که پس از آزمون کتبی و عملی ۴۰ نفر موفق به حضور در بخش داوری جشنواره شدند. همچنین چهار نفر از این نوجوانان نیز در بخش بین الملل به داوری آثار پرداختند.

روشن با بیان اینکه برای پوشش خبری نیز ۲۰ خبرنگار و پنج عکاس کودک و نوجوان بعد از آزمون های تخصصی انتخاب شدند، ادامه داد: این نوجوانان اخبار جشنواره را به صورت جامع و کامل پوشش دادند.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی دقیق در کنار جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان برنامه ها ی جانبی نیز برگزار شد، افزود: طی این هفت روز المپیاد جشنواره برگزار و  مدرسه جشنواره افتتاح شد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان  با اشاره به اینکه شورای شهر اصفهان بر آماده سازی پیاده راه چهار باغ  تا قبل از شروع جشنواره تاکید داشت، ادامه داد: برنامه های این محور با استقبال زیاد مردم روبه رو شد.

وی با بیان اینکه رویکرد جشنواره  بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان  استعداد یابی و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان است، اضافه کرد: با توجه به کمبود وقت و اینکه به خوبی فراخوان در کشورهای دیگر ارایه نشد ولی  استقبال خوبی صورت گرفت و ۳۳ کشور مطرح دنیا در جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

روشن با بیان اینکه شورای اسلامی  شهر اصفهان و مدیریت شهری شهر اصفهان با  دائمی شدن جشنواره بین المللی فیلم کودکان  برنامه ریزی بهتری خواهند داشت و نواقصی که در حال حاضر وجود دارد، وجود نخواهد داشت، افزود: دبیرخانه بلافاصله بعد از پایان کار جشنواره کار خود را شروع کرده  و برنامه ریزی ها و اطلاع رسانی بهتری برای سال آینده خواهد داشت.

وی  با بیان اینکه  دو مصوبه توسعه صنعت سینما و توسعه صنایع خلاق در دستور کار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: جشنواره بین المللی فیلم های کوکان و نوجوانان بستر مناسبی برای این دو هدف است.

کد خبر 352698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.