دبیرخانه دائمی جشنواره کودک در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان توجه ویژه دارد، گفت: تمهیدات لازم برای راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در اصفهان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین شامگاه سه شنبه با حضور در ویژه برنامه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم ‌های کودکان و نوجوان در شبکه اصفهان با بیان اینکه در سال ۷۳ و بعد از اتمام جنگ با توجه به شرایط موجود در اصفهان به دستور استاندار وقت اتاق فکری به منظور ایجاد فضای شادی و نشاط در شهر اصفهان ایجاد شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان از دستاوردهای این اتاق فکر بود.

مصوبه دولت برای جشنواره کودک به نام اصفهان ثبت شده است

وی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با هدف ایجاد شادی و نشاط، رونق اقتصادی زندگی شهروندان و معرفی اصفهان به همه جهان در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: در سال ۷۳ این جشنواره مصوبه هیئت وزیران را دریافت و این جشنواره به نام اصفهان و شهرداری اصفهان ثبت شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: با حضور هیئتی از شهرداری و استانداری اصفهان جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوان در تقویم برنامه‌های یونسکو ثبت شد.

وی با بیان اینکه ایجاد گذر فرهنگی چهارباغ و راه اندازی دو پردیس سینمایی برای سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از اقدامات جدید بود، ادامه داد: تعداد این پردیس‌ها در دوره بعد افزایش خواهد یافت.

اعتبار جشنواره‌ها به ثبات برگزاری آن در یک شهر است

معین با تاکید بر اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بر اساس قوانین و مصوبات متعلق به شهر اصفهان است، تصریح کرد: اعتبار جشنواره‌ها به ثبات برگزاری آن در یک شهر است و در هیچ کجای دنیا جشنواره‌ای را سراغ ندارید که هر سال یکجا برگزار شود.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در اصفهان توجه ویژه دارد، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره در اصفهان در دستور کار قرار دارد.

چهار فیلم بلند و ۳۱ فیلم کوتاه در اصفهان تولید شده است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص حمایت از تولید فیلم در جشنواره کودک اظهار کرد: در این دوره از جشنواره چهار فیلم بلند و ۳۱ فیلم کوتاه در اصفهان تولید شده است.

وی به ایجاد اشتغال برای دوهزار نفر در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ما در این جشنواره در صدد برگزاری برنامه های شاد و با نشاط اجتماعی برای کودکان هستیم و سعی داشتیم این امر را با حداکثر توان محقق سازیم.

معین به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص حمایت از تولید فیلم اشاره کرد و گفت: اصفهان به هنر و هنرمند شهره است و احساس ما این است که اصفهان باید مرکز اشتغال و ارایه فرهنگ غنی و ایجاد امکان تولید برای داخل و خارج کشور باشد.

تولیدات جشنواره کودک نباید هنرپیشه محور باشد

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا همانطور که اصفهان در عرصه صنایع دستی می‌درخشد در تولیدات فرهنگی نیز جایگاه ویژهای را داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تولیدات جشنواره کودک نباید هنرپیشه محور باشد، اضافه کرد: این تولیدات باید محتوا محور باشد و برای ایجاد عشق بین مردم جامعه و به ویژه کودکان تولید شود.

کد خبر 352557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.