اصفهان بازار غیر رسمی خرید و فروش دارو ندارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: بازار غیر رسمی خرید و فروش دارو در استان اصفهان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه سازمان غذا و دارو یکی از بخش‌های مهم وزارت بهداشت ودرمان و یکی از کانون‌های روانی در کشور است، اظهار کرد: برگزاری تور رسانه‌ای و بازدید از فعالیت‌های معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور روشنگری، ابهام‌زدایی و تشریح عملکردهای این معاونت انجام شد.

وی به فعالیت ۶۵ معاونت غذا و دارو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت:  حوزه غذا و دارو در برخی از کشورها به اندازه ای گسترده شده که حتی وزارت غذا و دارو هم تشکیل شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه گستره اصلی فعالیت معاونت غذا و دارو با اولویت غذا است، افزود: شرایط کنونی توجه بیشتر به بخش دارویی را نیز ایجاد کرده است اما  در حالت عادی گسترده‌ترین حوزه ماموریتی معاونت غذا و دارو بخش غذا بوده و بعد از آن حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی را در بر می‌گیرد.

وی با  بیان  اینکه حجم اخبار تولید شده در حوزه دارو بسیار بیشتر از بخش‌های غذا و لوازم آرایشی و بهداشتی است، ادامه داد: این امر به دلیل واقعیت‌های موجود در جامعه اتفاق افتاده است.

جهانپور با بیان  اینکه در حال حاضر ۱۰ از دارو و ۶۵ درصد منسوجات پزشکی کشور در اصفهان تولید می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که خوشبختانه تاکنون بازار غییر رسمی فروش دارو را در این استان نداشته‌ایم و این امر بیانگر فعالیت مناسب معاونت غذاو دارو در این استان است.

وی اضافه کرد: قیمت‌گذاری داروها با نظارت معاونت غذا و دارو انجام  می‌شود،  بحران کمبود دارویی در کشور وجود ندارد و کمبودهایی که در گذشته داشته‌ایم همچنان پابرجاست.

کد خبر 352441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.