مشارکت بخش خصوصی باید محور حرکت شهرداری ها باشد

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:امروز کمبود اعتبارات پروژه‌های عمرانی را معطل کرده است، به همین دلیل، مشارکت بخش خصوصی در اتمام پروژه های نیمه تمام باید محور حرکت شهرداری های شهرستان لنجان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو امروز(دوشنبه) در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه میدان امام حسین(ع) و بلوار بصیرت شهر سده لنجان اظهار کرد: در گذشته یکی از درآمدهای شهرداری های شهرستان لنجان دریافت حق آلایندگی از صنایع بود که این درآمد ناپایدار به مرور زمان در این شهرستان کاهش یافت، اما با توجه به گسترش شهرنشینی توقعات مردم روز به روز از شهرداری ها افزایش یافت به گونه ای که شهرداری ها گاهی با مشکل مواجه بوده اند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد شهرداری ها اجرای چنین پروژه هایی توسط شهرداری سده لنجان ارزشمند است، افزود: امروز باید نگاه شهرداری ها به ابعاد اقتصادی شهرداری تغییر کند تا بتوانند چالش های توسعه شهری را به طور چشم گیری رفع کنند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: رسالت امروز شهرداری، مدیریت مطلوب توسعه‌ شهری و ارایه‌ خدمات کیفی به شهروندان است تا در پرتو اجرایی شدن چنین پروژه هایی شهروندان بتوانند زندگی شاداب و سرشار از آرامش را تجربه کنند.

وی ادامه داد: یکی از چالش های مهم شهرداری ها روال ناکارآمد تصویب و اجرای طرح‌های عمرانی است که در گذشته برخی از پروژه ها بدون تناسب با ظرفیت‌های مالی و اجرایی شهرداری ها به مرحله اجرا رسیده و این مسئله باعث شده تا دوره احداث این پروژه ها بسیار طولانی شود و در برخی موارد نیز شاهد پروژه‌های عمرانی ناتمام و حتی متوقف هستیم.

صفرخانلو با بیان اینکه اتمام پروژه‌های عمرانی اهمیت زیادی دارند، تحت تأثیر شرایط اقتصادی قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکلات پروژه های نیمه تمام در شهرستان لنجان در دستور کار قرار گرفت تا با برنامه زمانبندی شده و با سرعت بخشیدن به آنها شاهد به بهره برداری رسیدن این پروژه‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: پروژه پل غدیر که به دلایل مختلف سال‌ها مسکوت مانده بود امروز به بهره برداری رسید و سبب تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و مسافران شد و قطعا این روند در شهرستان لنجان ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان لنجان با تقدیر از شهرداری سده لنجان در خصوص اتمام و بهره برداری از پروژه میدان امام حسین(ع) و بلوار بصیرت شهر سده لنجان گفت: بدون شک جاده و راه‌های ارتباطی مناسب به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های شهرستان لنجان محسوب می‌شود و احداث و استانداردسازی این پروژه توسط شهرداری قابل تقدیر بوده چراکه اینگونه پروژه ها کاهش حوادث ترافیکی را رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد معطلی پروژه‌های عمرانی پشت در اعتبارات هستیم، خاطرنشان کرد: امروز مشارکت بخش خصوصی در اتمام پروژه های نیمه تمام می تواند محور حرکت شهرداری های شهرستان لنجان قرار گیرد چراکه تنها راه نجات اقتصادی شهرداری ها سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذارن بخش خصوصی است، از این رو شهرداری ها باید برای توسعه سرمایه گذاری زمینه‌های لازم را فراهم کنند.

کد خبر 352416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.