گردو و بادام باغبادران؛ جواهری بی‌نام و نشان

لنجان-شهردار باغبادران گفت:در گذشته به دلیل بی‌برنامگی و حتی نداشتن برند، گردو و بادام باغبادران همچون جواهری بی‌نام و نشان در آفت‌های کشاورزی و حتی چنگال دلالان گرفتار بود درحالی که این محصول ناب همیشه مشتریان داخلی و خارجی خود را داشته و شاهد صادرات آن نیز درعین گم نامی این محصول بوده ایم.

به گزارش خبرنگارایمنا از شهرستان لنجان، اردشیر محمدی در آیین اختتامیه جشنواره و گردو در باغبادران، شهر باغبادران را بهشت استان اصفهان دانست و اظهار کرد: باغبادران شهری خوش آب و هوا است که مردم استان اصفهان حداقل یکبار به این شهر سفر کرده و از هوای تازه و حضور در طبیعت ناب آن بهره مند شده اند.

وی افزود: باغبادران سرزمین تاریخ و تمدن چندین هزار ساله است که وجود قلعه چهار برج، قلعه کافر و سنگ‌نگاره ها سابقه تاریخی این شهر را نمایان کرده و داشتن فرهنگی غنی از قدیم تاکنون جایگاه مردمی بوده که همواره به عنوان افرادی فعال در عرصه های مختلف شناخته شده است.

شهردار باغبادران با بیان اینکه رگ حیات، زاینده رود در باغبادران جریان داشته و قلب آن هیچگاه از تپش نمی ایستد، گفت: باغبادران با واقع شدن در میان دو کوه که حاصل سرسختی زاینده رود بوده سال ها است به محلی برای کشت درختان بادام و گردو مبدل شده که از قدیم جایگاه بسیار بالایی در وعده های غذایی مردمان این منطقه داشته است و هم اکنون نیز مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تصمیم گرفته شد تا در کنار معرفی طبیعت زیبا و بکر و آب و هوای دل انگیز این شهر جشنواره گردو و بادام را در باغبادران با هدف قدردانی از زحمات یکساله کشاورزان منطقه و همچنین برندسازی این محصولات ارزشمند برگزار کنیم.

محمدی ادامه داد: در گذشته به دلیل بی‌برنامگی و حتی نداشتن برند، گردو و بادام باغبادران همچون جواهری بی‌نام و نشان در آفت‌های کشاورزی و حتی چنگال دلالان گرفتار بود و درحالی که این محصول ناب همیشه مشتریان داخلی و خارجی خود را داشته و شاهد صادرات آن نیز در عین گم نامی این محصول بوده ایم.

وی با بیان اینکه برندسازی محصولات گردو و بادام باغبادران از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: سوغات باغبادران، ظرفیتی است که نیازمند برندسازی بوده و قطعا برگزاری این جشنواره با فروش بادام و گردوی دست چین و تازه می تواند فرصتی عالی برای معرفی این محصول به گردشگران باشد از سوی دیگر باغداران نیز این فرصت را به دست آوردند تا علاوه بر فروش بدون واسطه محصولات خود، کیفیت آن را نیز به گردشگران معرفی کنند.

شهردار باغبادران با بیان اینکه برندسازی بادام و گردوی باغبادران موجب توسعه و رشد اقتصادی بهشت اصفهان خواهد شد، عنوان کرد: دسترنج کشاورزان منطقه برای اینکه بیشتر به فروش برسد نیازمند برندسازی و بسته بندی مناسب است و سرمایه گذاری در این محصول می تواند موجب ایجاد اشتغال و درآمد برای خانوارهای بخش باغبهادران شود از سوی دیگر کارشناسان نیز معتقدند برگزاری اینگونه جشنواره ها فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا علاوه بر شناسایی و معرفی توانمندی‌های محصولاتی چون گردو و بادام باغبادران، زمینه‌ ایجاد و تبدیل شهر باغبادران را به کانون صنعت غیر نفتی منطقه، فراهم کند.

کد خبر 352161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.