۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۷
عاشورا ثمره تلخ فراموشی غدیر

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت: معرفی غدیر نباید تنها به دهه امامت و ولایت ختم شود، چراکه عاشورا ثمره تلخ فراموشی غدیر بوده، این ایام باید همانند عاشورا به یک مراسم کاملا مردمی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان مهدی صفرخانلو در نشست بصیرتی با مردم و جوانان شهر باغبادران، با بیان اینکه محور تمام رویدادهای قبل و بعد از واقعه غدیر در «ولایت» خلاصه می‌شود، اظهار کرد: عید غدیرخم، عید دوستداران حق، حقیقت، عدالت و نقطه وحدت است که توانسته تعالی بخش ارزش‌ها باشد.

وی با تاکید بر لزوم تبیین فلسفه عید غدیرخم، افزود: منطقه‌ غدیر خم، آخرین محل وداع هزاران مسلمان با پیامبر (ص) بود، از این رو لحظه‌ای حساس و حیاتی برای موضوع سرنوشت‌سازِ جانشینی و ولایت امام علی (ع) به شمار می آمد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه پیامبر (ص) در غدیر بنای زندگی بشر را بنا نهاد، گفت: غدیرخم حادثه‌ ای بزرگ در تاریخ بوده چراکه نعمت ولایت و امامت به اذن خداوند متعال از سوی پیامبر(ص( به انسان ارزانی شد نعمتی که پایان‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: با اشاره به مهجور ماندن غدیر، تصریح کرد: مغفول ماندن مسئله واقعه غدیر مسئله است که می توان آن را تحلیل و بررسی کرد، چراکه این بی توجهی از ابتدای تاریخ اسلام تا کنون وجود داشته و در برخی موارد غریب شدن محتوای غدیر را رقم زده بر همین اساس دشمنان اسلام ناب محمدی فرصت را غنیمت شمرده و به سمت تحریف غدیر حرکت کرده اند.

صفرخانلو عاشورا را ثمره تلخ فراموشی غدیر دانست و اضافه کرد: بی توجهی به واقعه غدیر باعث شد محتوای این اتفاق بزرگ تحریف شود و این تحریف ها تا جایی پیشرفت که واقعه ی عاشورا اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه پیروزی و موفقیت های رزمندگان اسلام در دفاع مقدس در سایه ولایتمداری شکل گرفت، عنوان کرد: در طول تاریخ پر فراز و نشیب تشیع، در دوران های خفقان و اختناق که حکومت ها در دست مخالفان فرهنگ غدیر بود، همواره شیعیان جان برکفی نیز بوده اند که به شیوه های مختلف با آنها به مبارزه برخاسته و در این راه به فعالیت پرداخته اند از این رو امروز نیز ولایتمداری باید به دور از شعار زدگی و در عمل باشد بر همین اساس باید به سمت تبیین اسرار غدیر برای نسل جوان و نوجوان حرکت کرد تا غاصبان غدیر دیگر به خود اجازه عرض اندام ندهند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه معرفی غدیر نباید تنها به دهه امامت و ولایت ختم شود، خاطرنشان کرد: دهه ولایت که با عید قربان آغاز و با عید غدیر به کمال می‌رسد، فرصت مناسبی برای تبیین مبانی امامت و ولایت در جامعه است بر همین اساس غدیرخم نیز باید همانند عاشورا به یک مراسم کاملا مردمی تبدیل شود به گونه‌ای که از سال‌های بعد تمامی برنامه‌های بزرگداشت این دهه همچون عاشورا توسط مردم و هیئت های مذهبی با شوق فراوان انجام شود چراکه غدیر و عاشورا دو بال یک پروازند.

کد خبر 352075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.