طلسم پروژه های به گل نشسته لنجان در هم شکست

لنجان-فرماندار شهرستان لنجان گفت:چندین پروژه مهم در شهرستان لنجان وجود دارد که به دلایل مختلف همچنان نیمه تمام باقی مانده اند برهمین اساس با آغاز فعالیت من به عنوان فرماندار شهرستان لنجان با انجام کارهای کارشناسی شده طلسم پروژه های به گل نشسته در شهرستان در هم شکست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، مهدی صفرخانلو در آیین بهره برداری از مدرسه شاهد حافظ با بیان اینکه غدیر در میان مردم مهجور مانده است، اظهار کرد: غدیر واقعه ای بسیار مهم و فراموش نشدنی در تاریخ است برهمین اساس باید غدیر و جایگاه آن را بیش از پیش برای آحاد مردم خصوصا نسل جوان و دانش آموزان معرفی و تبیین کرد.

وی افزود: نقش بستن روز غدیر در ذهن فرزندان و آشنایی آنها با ولایت آثار ارزشمندی در آینده در جهت زنده نگه داشتن غدیر در جامعه خواهد داشت بر همین اساس باید سنت های حسنه ای که در روز عید غدیر انجام می شده و سالهاست از یادها رفته و مهجور مانده است، احیاء کنیم.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه غدیر با ولایت رابطه مستقیم دارد، تصریح کرد: از زمان ولایت امیرالمونین(ع) تا به امروز همه دشمنی دشمنان بر سر ولایت فقیه بوده و زمانی که به تاریخ نگاهی گذرا داشته باشیم خواهیم دید وقتی مردم از غدیر به راحتی عبور کردند واقعه عاشورا به وقوع پیوست.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ غدیر در مدارس، ادامه داد: امروز باید با آموزش فرزندانمان به گونه ای عمل کنیم که آنها با بصیرت و مقاومت در مقابل دشمنان که به دنبال تخریب اسلام ناب هستند، بایستاند و برهمین اساس باید گفت نقش آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ غدیر کلیدی است.

صفرخانلو با اشاره به لزوم توجه به واقعه غدیرخم همچون عاشورا، اضافه کرد: اگر حوادث مهمی چون واقعه غدیر به فراموشی سپرده شود مورد تحریف قرار خواهند گرفت و در نهایت از حافظه مردم محو خواهد شد، و باید به این نکته مهم توجه داشت اگر به جدیت واقعه عاشورا به واقعه غدیر توجه می شد این مهم مهجور باقی نمی ماند به همین علت باید از همه ابزار و امکانات مختلف برای زنده نگه‌داشتن غدیر استفاده کرد.

وی عنوان کرد: واقعه غدیر باید در طول سال زنده نگه داشته شود چراکه این واقعه حرکتی سیاسی عبادی بود و دشمن را به وحشت انداخت و همچنان دشمن از این واقعه عظیم در هراس هستند بر همین اساس باید برای زنده نگهداشتن غدیر، عاشورایی عمل کرد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: امروز چندین پروژه تاثیرگذار در شهرستان لنجان وجود دارد که به دلایل مختلف همچنان نیمه تمام باقی مانده اند و مطالبات مردمی را به همراه دارند برهمین اساس با آغاز فعالیت من به عنوان فرماندار شهرستان لنجان با انجام کارهای کارشناسی شده طلسم پروژه های به گل نشسته در شهرستان لنجان در هم شکست و امروز شاهد رفع مشکلات شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر، راه اندازی پل غدیر و... هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان لنجان باید خدمت به مردم و حل مشکلات آنان سرلوحه خود قرار دهند تا بتوانیم گره کور موضوعات حاد شهرستان را باز کنیم، افزود: امروز شاهد افتتاح دبیرستان شاهد حافظ پس ۱۱ سال هستیم و مردم باید بدانند ما از هر توانی برای پیشبرد اینگونه حرکت ها برای اتمام پروژه های نیمه تمام استفاده خواهیم کرد.

صفرحانلو با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز نقش مهمی در اعتلای علم بر عهده دارند، تصریح کرد: کمک خیرین در راستای ساخت و تجهیز مدارس یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ما به بالاترین جایگاه های علمی دست پیدا خواهند کرد از این جهت باید به گونه ای عمل کرد خیرین مدرسه ساز بیش از پیش به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی متذکر شد: امروز مردم از بحث‌های جناحی عبور کرده‌اند و از مسئولان توقع انجام کار دارند برهمین اساس هیچگاه اجازه نخواهیم داد برخوردهای سیاسی و جناحی در اجرای پروژه ای تاثیر بگذارد برهمین اساس انتظار می رود مدیران شهرستان لنجان با جرأت و جسارت کار کنند و به دنبال آن نباشد توپ را در زمین دیگری بیندازند تا بتوانیم با بر مشکلات فایق آییم.

کد خبر 352032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.