مسابقات آسیایی سخت‌تر از مسابقات جهانی است

ملی پوش ووشو ایران گفت: کشورهای آسیایی رقبای اصلی ما محسوب می‌شوند و این کشورها بازیکنان اصلی و قوی خود را به این رقابت‌ها اعزام می‌کنند. سطح مسابقات جهانی پایین‌تر از بازی‌های آسیایی است و با وجود اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات بیشتر است اما کیفیت بازی‌های آسیایی و سطح رقابت‌ها بالاتر است.

زهرا کیانی ووشو کار سبک تالو تیم ملی کشورمان که در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا موفق به کسب مدال نقره شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص این دوره از رقابت ها اظهار کرد: جاکارتا نخستین تجربه حضورم در بازی‌های آسیایی بود، البته از ۱۰ سالگی در تورنمنت‌های آسیایی، جهانی و جام جهانی شرکت می‌کردم و تا الان هم ۲۱ مدال از این رقابت‌ها کسب کردم که از این تعداد چهار مدال طلا از حضورم در مسابقات جهانی و پنج مدال نیز از مسابقات آسیایی بدست آوردم.

کیانی اظهار کرد: از شش سالگی ورزش را با رشته ژیمیناستیک شروع کردم که پس از دو سال فعالیت و به دلیل شباهت‌ زیاد ژیمیناستیک با سبک تالو، وارد این سبک شدم و تا الان که ۱۸ سال سن دارم در این سبک فعالیت می‌کنم.

وی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته و پس از برگشت از مسابقات جهانی روسیه تمریناتم را به طور مداوم و منظم ادامه دادم، از ابتدای امسال زیرنظر سرمربی تیم ملی به همراه سایر نفرات تیم در آکادمی ووشو تهران تمرین می کردم و در مجموع از آمادگی بدنی بسیار بالایی برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا برخوردار بودم.

کیانی با اشاره به اینکه رقبای اصلی ما ووشوکاران آسیایی هستند که همه در این بازی‌ها حضور داشتند، افزود: ووشوکاران کشورهای ویتنام، کره، ژاپن، هنگ‌کنگ، چین و چین‌تایپه رقبای اصلی ما در بازی‌های جاکارتا بودند اما چین اصلی‌ترین رقیب ما در این رقابت‌ها بود.

دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا اضافه کرد: مسابقات آسیایی سخت‌تر از مسابقات جهانی است چون کشورهای آسیایی رقبای اصلی ما محسوب می‌شوند و این کشورها بازیکنان اصلی و قوی خود را به این رقابت‌ها اعزام می‌کنند. سطح مسابقات جهانی پایین‌تر از بازی‌های آسیایی است و با وجود اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات بیشتر است اما کیفیت بازی‌های آسیایی و سطح رقابت‌ها بالاتر است.

وی با تأکید بر اینکه تا الان هیچ بانوی ووشوکار ایرانی در بخش تالو موفق به کسب مدال بازی‌های آسیایی جاکارتا نشده بود، گفت: کسب مدال نقره در این بازی‌ها بسیار سخت بود اما انتظار به دست آوردن مدال را داشتم. برای کسب مدال طلای این بازی‌های تلاش کردم اما برخی واقعیت‌ها را باید پذیرفت. چین مهد ووشو است و ورزشکاران بسیار قوی در این رشته دارد و در داوری نیز نفوذ بالایی دارند ضمن اینکه در تالو سلیقه داوری بسیار تأثیرگذار است.

کیانی تصریح کرد: با قرارگیری بر سکوی دومی بازی‌های آسیایی جاکارتا در بخش تالو، قطعاً کار سخت‌تری خواهم داشت چراکه انتظارات از من بالا رفته اما در مقابل انگیزه خودم هم بیشتر شده است.

کد خبر 351981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.