فضاهای آموزشی در طرح‌های جامع و تفصیلی بلاتکلیف مانده است

نماینده مردم همدان در شورای عالی استان‌ها گفت: فضاهای آموزشی در طرح‌های جامع و تفصیلی بلاتکلیف مانده است. لذا این مورد نیازمند بررسی و پیگیری مسئولان است.

به گزارش ایمنا، جلسه شورای اسلامی استان همدان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای شورای اسلامی شهر، شهرستان و استان در خصوص مشارکت فی مابین شوراهای اسلامی و سازمان آموزش و پرورش در محل استانداری همدان برگزار شد.

علی غلام، رییس شورای اسلامی استان همدان در این نشست اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه در واقع استفاده از ظرفیت و توانمندی شورای اسلامی استان در بحث کمک و حمایت از مسائل آموزشی و فرهنگی است.

نماینده مردم شهرستان فامینین در استان همدان گفت: تقویت مشارکت بین مدیران مدارس استان همدان با شوراهای اسلامی شهر و روستا به منظور برنامه‌ریزی متناسب با هر منطقه جهت پیشبرد اهداف نظام آموزشی است.

جمال حجتی، نماینده مردم استان در شورای عالی استان‌ها نیز گفت: تعامل و همکاری این دو نهاد اساسی می‌تواند فصل جدیدی در توسعه فرهنگی استان همدان را رقم بزند.

نماینده مردم بخش قروه درجزین شهرستان رزن با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در سطح استان، اظهار کرد: دغدغه همه مسئولان باید ارتقای سطح آموزش در استان همدان  باشند.

حجتی افزود: ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء سطح آموزشی، تربیتی و فرهنگی از اهداف مهم است که از مسئولان خواستاریم در زمینه تحقق این اهداف به کمک آموزش و پرورش و نهاد مردمی شورای اسلامی که نمایندگان مردم نیز هستند بیایند.

وی ضمن اشاره به مشکلات آموزشی تاکید کرد: حال آموزشی شهرستان رزن خوب نیست همچنین فضا های آموزشی در طرح های جامع و تفصیلی بلاتکلیف مانده است. لذا این مورد نیازمند بررسی و پیگیری مسئولین است آموزش و پرورش فضاهای آموزشی که در اختیار دارد را می تواند شناسایی و در اختیار شهرداری جهت ساخت فرهنگسرا و یا غیره جهت رفاه حال شهروندان شهرستان قرار دهد.

حجتی افزود: نوسازی سیستم های کامپیوتری مدارس ضروریست. ثمره دانش آموزان شرکت در مارتون کنکور می باشد که با ضعف های پیش رو دانش آموزان شهرستان نتوانستند در کنکور سال ۹۷ نتایج خوبی کسب کنندکه این نیازمند اساتید و معلمان مجرب و برنامه ریزی دقیق برای سال جدید است.

وی یکی از برنامه ‌های شوراها را بالابردن کیفیت آموزش دانست و افزود: توسعه هر منطقه در گرو انسان‌ های تحصیل‌کرده و با دانش آن دیار است که از این دریچه لازم است که همه نهادها و دستگاه ‌های اجرائی استان به کمک آموزش و پرورش بیایند.

همچنین حمید بادامی نجات، رییس شورای اسلامی استان همدان در شورای عالی استان‌ها گفت: مدیریت شهری قادر خواهد بود در عوض استفاده از فضاهای آموزشی که آموزش و پرورش در اختیار دارد آسفالت و زیباسازی و سایر خدمات را به آموزش و پرورش بدهد.

وی در خصوص برگزاری شهروندان برگزیده همدان اظهار کرد: این جشنواره را برای قدردانی از شهروندان تأثیرگذار در شهر برگزار می کنیم.

بادامی ‌نجات با تأکید بر اینکه سرمایه‌های انسانی بزرگ ‌ترین سرمایه هر جامعه است، عنوان کرد: به منظور حفظ و توسعه سرمایه اجتماعی باید تقویت و تجلیل از شهروندان برگزیده را در شهر داشته باشیم.

وی شناسایی، معرفی و الگوسازی شهروندان برگزیده در سطح جامعه، بسترسازی برای ارتقای آموزش‌های شهروندی و همچنین تلاش برای تبدیل جشنواره به رویدادی فرهنگی- اجتماعی سالانه در سطح شهر را از مهمترین اهداف جشنواره برشمرد.

رییس جشنواره «شهروندان برگزیده همدان» ادامه داد: تشویق شهروندان به تلاش برای تقویت شاخص ‌های فرهنگ شهروندی، جلب توجه شهروندان بر شاخص شدن در یک حوزه پس از آشنایی و معرفی حوزه‌های مختلف و برگزاری سالانه جشنواره برای رشد و ارتقای سطح رفتار شهروندی در ابعاد مختلف از دیگر اهداف است

بادامی نجات همچنین گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان، برگزیدگان و شهروندان فعال و ارزیابی شهروندان و تطبیق آن با ارزش‌ های فرهنگ شهروندی در یک جریان فرآیندی از دیگر اهداف «جشنواره شهروندان برگزیده همدان» است.

همچنین اکبر کاووسی امید، عضو شورای اسلامی شهر همدان در خصوص شورای مدارس گفت: دانش آموزان برخوردار از از توانایی های بالقوه ای هستند، تعامل و مشارکت پذیری دانش آموزان و استفاده از توانایی هایشان با حضور در شورای دانش آموزی میسر می شود، در واقع  این شورا بستر های لازم را برای ورود دانش آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت های اجتماعی فراهم می کنند. شوراهای که فضای تمرین مشارکت و مسؤولیت پذیری، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس و حضور بیشتر در فعالیت های گروهی را سبب می شوند.

انتخابات شورای دانش آموزی نماد توسعه فعالیت های آموزش و پرورش است. این شورا فرصتی مناسب برای مشارکت عملی دانش آموزان در توسعه و تقویت فعالیت های آموزشی، تربیتی، فرهنگی و هنری در مدار  را فراهم می کند.

پورداود مدیر کل آموزش و پرورش نیز گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای اسلامی به منظور کمک و حمایت در حل مسائل آموزشی که موجب بستر مناسب جهت ارتقای سطح آموزشی، تربیتی، فرهنگی، ورزشی و هنری و آموزش شهروندی استانها، شهرستانها همدان است.

پورداود رویکرد اصلی آموزش و پرورش در سال جاری را اجرا و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین ذکر کرد و افزود: این موضوع در شورای عالی آموزش و پرورش و کارگروه ویژه با جدیت دنبال می شود.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه پایش برنامه های سند تحول خبر داد و خاطرنشان کرد: از طریق این سامانه نحوه اجرای برنامه های آموزش و پرورش متناسب با زیرنظام ها و ساحت های سند تحول بنیادین بررسی خواهد شد.

مدیرکل آموزش پرورش استان همدان گفت :خوشحالیم از این که اکثر نمایندگان مردم در جامعه شورایی از معلمان و دبیران هستند چرا که معلم فردی فکور و پژوهشگر و در فرایند آموزش و پرورش اثرگذار است، و درهمه جوامع جزء عناصر سازنده و مفید است که به دلیل تاثیرگذاری آن هیچ‌گاه قابل حذف نیست.

در آخر سایر اعضای شورای اسلامی شهر و شهر ستان همدان مشکلات همچون جذب اساتید مجرب، بیمه طلایی معلمان، معوقه های اضافه کار معلمان، استعداد یابی دانش آموزان، زیبا سازی مدارس، آسفالت مدارس، تعیین تکلیف مدارس فرسوده، احداث سازمان فنی حرفه ای، شهروند نمونه، توزیع شیر یارانه ای، اعتبارات لازم جهت پروژه مهر در سال تحصیلی ۹۷، تعیین تکلیف معلمان حق تدریس را عنوان نمودند و مقرر شد آموزش و پرورش در اسرع وقت ‍‍پیگیری نماید.

کد خبر 351949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.