روزهای خوش در انتظار طلای سبز ایران

لنجان-رییس شورای اسلامی شهر باغبادران گفت: بخش باغبهادران با تولید بیش از ۱۰ درصد گردو با کیفیت و مرغوب استان اصفهان به عنوان قطب گردو در این استان به شمار می رود.

حجت الله امینی باغبادرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، با اشاره به برگزاری اولین جشنواره گردو و بادام باغبادران همزمان با آغاز فصل برداشت این محصولات اظهار کرد: بخش باغبهادران با تولید بیش از ۱۰ درصد گردو با کیفیت و مرغوب استان اصفهان به عنوان قطب گردو در این استان به شمار می رود.

وی افزود: در گذشته عمده محصول گردو و بادام باغبهادران از طریق میادین میوه و تره بار استان اصفهان و استان چهارمحال بختیاری عرضه می شد، اما با رونق گردشگری در شهرباغبادران، به دلیل جذابیت خاص آیین گردو چینی گردشگران نسبت به خرید این محصولات در این منطقه و در کنار باغات استقبال قابل توجهی داشته اند.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران تصریح کرد: برگزاری این جشنواره که نخستین تجربه برگزاری جشنواره گردو و بادام در شهرستان لنجان است، علاوه بر ایجاد شور و شادمانی می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار و توسعه شهری باغبادران باشد از سوی دیگر برگزاری چنین آیینی می تواند نقطه عطفی در راستای معرفی ظرفیت ها و داشته های بومی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منطقه باغبادران باشد.

وی ادامه داد: گردشگر مهمترین بخش صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی به شمار می آید، اما متاسفانه باغبادران با وجود ظرفیت های فراوان گردشگری از جمله رودخانه زاینده رود همیشه جاری، باغات و بیشه زارها و... ظرفیت اقتصادی و درآمد زایی گردشگر در این شهر برای شهر و شهروندان مغفول مانده و برگزاری جشنواره گردو و بادام می تواند زمینه ساز توسعه و رونق هدفمند بخش اقتصادی گردشگری در این منطقه پر جاذبه باشد.

امینی اضافه کرد: جاذبه های گردشگری باغبادران تنها منحصر به ویژگی های محیطی، فضای سبز و چشم اندازهای طبیعی آن نبوده و نیست بلکه وجود محصولات خوش عطر و طعم کشاورزی آن، پولکی مخصوص باغبادران، صنایع دستی که رو به فراموشی و نابودی است و... هر کدام می توانند منابع مهمی برای جذب گردشگر در منطقه قلمداد شوند.

وی عنوان کرد: گردو و بادام تولیدی باغات باغبادران به دلیل مرغوبیت بالا به عنوان طلای سبز ایران، برای خود در کشور نام و نشانی دست و پا کرده و رساندن این محصول از باغات توسط کشاورز به دست مصرف کننده علاوه بر لذت کشاورز از به ثمر رسیدن تلاش خود، نتیجه آن در اقتصاد خانوارهایی که وابسته به کشاورزی و تولید محصول هستند قابل ملاحظه است.

رییس شورای اسلامی شهر باغبادران تصریح کرد: فروش محصولات تولید باغات منطقه شامل، گردو، بادام، انگور، عسل، ارایه غذاهای محلی و سنتی و صنایع دستی همراه با اجرای برنامه های شاد و تفریحی با حضور مسئولان استان و شهرستان از جمله برنامه های این جشنواره است.

وی با بیان اینکه روزهای خوش در انتظار برند معتبر و قدیمی باغبهادران یعنی همان گردو و بادام تولید شده در این بخش  است، متذکر شد: امیدواریم این اقدام گام موثری در جهت پویایی حوزه گردشگری باغبادران و درآمدزایی این صنعت به نفع اهالی و شهروندان باشد.

کد خبر 351859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.