لایحه تفریغ بودجه ۹۶ سازمان خدمات موتوری شهرداری تصویب شد

لایحه تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با ۱۲ رای موافق در چهل و ششمین جلسه علنی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لایحه تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان در چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

پورمحمد شریعتی نیا در خصوص نظر کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی در خصوص لایحه تفریغ بودجه سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان اظهار کرد: بر اساس نظر این کمیسیون سازمان میادین میوه و تره بار باید تا پایان سال بدهی‌های خود به سازمان خدمات موتوری را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه بدهی‌های مناطق ۱۵ گانه شهرداری نیز باید به سازمان خدمات موتوری تا پایان سال جاری پرداخت شود، تصریح کرد: همچنین شهرداری باید سه میلیارد تومان اعتبار در اولین اصلاح بودجه برای کمک به نوسازی ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری تخصیص دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عمر مفید ناوگان خدمات موتوری را ۱۵ سال اعلام کرد و افزود: عمر مفید بسیاری از این دستگاه‌ها تمام شده و باید نوسازی شود.

لزوم پرداخت بدهی های سازمان خدمات موتوری از بودجه نقدی مناطق

حسن نظام زاده، مدیرعامل خدمات موتوری شهرداری اصفهان در این بخش گفت: چنانچه بدهی‌های این سازمان از سوی شهرداری پرداخت شود، مشکلی در ارایه خدمات نخواهند داشت.

وی افزود: بهتر است شهرداری مرکزی مطالبه سازمان خدمات موتوری را از بودجه نقدی مناطق کم  و به این سازمان پرداخت کند.

مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه ضروری است محل تامین سه میلیارد کمک شهرداری برای سازمان خدمات شهری مشخص شود، گفت: نباید بار اضافی به شهرداری تحمیل کنیم و ضروری است که سازمان‌های وابسته به شهرداری مستقل شوند.

سازمان های وابسته به شهرداری باید اقتصادی شوند

مرتضی طهرانی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه تخصیص سه میلیارد تومان دین جدیدی بر گردن شهرداری است، افزود: زمین مجانی، ماشین آلات و سرمایه شهرداری در اختیار سازمان خدمات موتوری است و این سازمان باید اقتصادی شود و درآمدزایی داشته باشد تا بار اضافی به شهرداری وارد نشود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه درآمدهای نقدی شهرداری صرف پرداخت دستمزد می‌شود، اضافه کرد: ۲۰ درصد از کل بودجه محقق نخواهد شد و برای پرداخت سه میلیارد تومان کمک به سازمان خدمات شهری باید به صورت نقدی و غیر نقدی تعیین شود.

نوسازی ناوگان خدمات موتوری ضروری است

علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این خصوص با بیان اینکه مطالبات سازمان عمران و سازمان خدمات موتوری از شهرداری‌های مناطق همواره وجود داشته است، گفت: برای این امر شورای شهر ارایه طرحی را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: شهرداری مرکزی باید پیگیر پرداخت مطالبات این دو سازمان از سوی مناطق  باشد.

کوروش محمدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه نوسازی ناوگان خدمات موتوری امری ضروری است، گفت: برای پرداخت بدهی‌های این سازمان زمین در نظر گرفته شده است که برای این سازمان آوردی ندارد.

وی افزود: بهتر است  با توجه به شرایط فعلی، شهرداری کمک مالی برای نوسازی این ناوگان داشته باشد.

در نهایت لایحه تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان با ۱۲ رای موافق اعضای شورای شهر اصفهان تصویب شد.

کد خبر 351689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.