فساد اداری زیر ذره‌بین بهارستان‌نشینان

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی طرحی را برای مقابله گسترده با فساد اداری در دست اجرا دارند که به موجب آن درآمدها و مخارج دولت‌ها شفاف و نظام‌مند می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری و آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، خدماتی و کشاورزی این شهرستان با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: دولتمردان باید با استفاده از فرصت این هفته، گزارش عملکرد خود را به مردم ارایه دهند.

وی با بیان اینکه باید بار دیگر اعتماد مردم به نظام اسلامی را تقویت کنیم، تصریح کرد: حفظ نظام اسلامی مهمترین هدف همه ملت ایران است، زیرا این نظام مبتنی بر رأی و باورهای دینی مردم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تلاش برای جلب رضایت مردم، اظهار کرد: مردم انقلابی ایران در هر شرایطی جایگاه مسئولان را محترم داشته و از زحمات آنان قدردانی کرده‌اند.

محمودی صداقت در گفتار و رفتار را از مهمترین ویژگی‌های مدیران انقلابی برشمرد و افزود: اگر اعتقادات دینی قوی داشته باشیم، می‌توانیم در هر شرایطی از عملکرد خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: مسئولانی که در هر حال خداوند را در نظر داشته باشند، از سیاست‌زدگی و ریاکاری و جناح‌گرایی پرهیز می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با جدیت به دنبال برطرف کردن مشکلات صندوق‌های بیمه‌ای کشور است، خاطرنشان کرد: اگر اکنون برای این کار اقدام نشود، در آینده نزدیک با بحرانی بزرگ مواجه خواهیم شد.

محمودی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهند صنعت بیمه کشور را نجات دهند، تصریح کرد: اقدام دیگر نمایندگان، تصویب نهایی قانون جامع خدمات کشوری به عنوان دومین قانون مهم کشور پس از قانون اساسی است.

وی با اشاره به طرح اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: اصلاحات این قانون به سود صنایع کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با شاره به طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس، گفت: این طرح قطعا با رأی بالای نمایندگان تصویب می‌شود، زیرا هیچ چیزی نباید از دید مردم پنهان باشد، هرچند در حال حاضر هم مسائل مهم برای مردم قابل پیگیری است.

محمودی با اشاره به ایراد شورای نگهبان به بخش‌هایی از قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، تصریح کرد: مجلس ایرادات شورای نگهبان را برطرف می‌کند، بسیاری از مدیران باید از سمت‌های مدیریتی کناره‌گیری کنند تا موقعیت مناسب برای حضور نخبگان جوان فراهم شود.

وی با اشاره به طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مبارزه با فساد اداری، خاطرنشان کرد: باید دولت را از حالت بنگاه‌داری خارج کنیم، همچنین لازم است درآمدهای دولت مستقیما به خزانه واریز و طبق اصل شفافیت هزینه شود.

اصلاحات یک شبه انجام نمی‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند بودجه کشور زیر نظر مجلس هزینه می‌شود، تأکید کرد: این گمانی اشتباه است زیرا نمایندگان به بخش اندکی از بودجه کشور نظارت دارند.

محمودی با بیان اینکه اصلاحات یک شبه انجام نمی‌شود، اظهار کرد: کارکردهای غلطی که به رویه اجرایی تبدیل شده است یا تغییرات قانونی در کوتاه مدت قابل انجام نیست.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها براساس یک عرف عملی نمایندگان پیگیر امور اجرایی و خدماتی و عمرانی شهروندان نیز هستند، گفت: تاکنون چندین بار مسئولان ارشد کشوری و استانی به شهرستان‌های حوزه انتخابیه دعوت شده‌اند و لازم است مدیران ادارات با استفاده از این فرصت، مشکلات مردم را برطرف کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نوسازی بافت فرسوده را یکی از مهمترین اولویت‌های عمرانی شهرستان‌های شهرضا و دهاقان برشمرد و افزود: باید از وقوع بحران‌های احتمالی در آینده در این زمینه جلوگیری شود.

محمودی با تأکید بر ضرورت تشکیل کارگروه مرمت بازار شهرضا، اظهار کرد: بازار مهمترین اثر تاریخی و سند هویت مردم شهرضا است، بنابراین باید از طرح مرمت آن حمایت کنیم تا از تکرار بروز حوادثی نظیر «پلاسکو» در شهرستان جلوگیری شود.

زنگ خطری برای مدیران شهرضا

وی راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا را یکی از مهمترین اولویت‌های اقتصادی منطقه دانست و افزود: تنها منطقه ویژه اقتصادی استان که هیچ مشکل قانونی یا آلایندگی زیست محیطی ندارد، در شهرضا قرار دارد؛ اما شهرستان‌های دیگر نیز منقاضی اخذ مجوز منطقه اقتصادی هستند و این به منزله زنگ خطری برای مدیران شهرستان است که اگر برای استفاده از مجوزی که موجود است تلاش نکنند، فرصت‌ها از دست می‌رود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: صنعت توریسم در همه جهان به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمد و کسب ثروت و اشتغالزایی محسوب می‌شود، اما در کشور توجه زیادی به آن نمی‌شود.

 محمودی اضافه کرد: اقداماتی که برای ایجاد مراکز بومگردی در شهرستان آغاز شده، باید ادامه یابد تا به این وسیله، بخشی از مشکل بیکاری جوانان برطرف شود.

کد خبر 351659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.