توجه به پوشش مردان در کنار پوشش زنان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از رسالت‌های بسیار مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه مد و لباس، پشتیبانی و حمایت از بخش‌های دولتی و خصوصی است.

حجت الاسلام  محمدعلی انصاری در آیین رونمایی از لباس ایرانی اسلامی که امروز شنبه _سوم شهریورماه_ در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، نوع پوشش را در شکل دهی شخصیت و توسعه زندگی افراد اثرگذار و نشان دهندۀ شأن فردی و اجتماعی فرد و جامعه دانست.

وی پوشش را نعمتی بزرگ برای انسان عنوان کرد که باید مورد توجه و شکرگزاری قرار بگیرد و افزود: طراحی دوخت و رنگ لباس در هر جامعه منشاءهای متفاوتی دارد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اعتقادات، فرهنگ و آداب و رسوم را سه منشاء بسیار مهم در جامعه ایرانی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: در جامعه اسلامی که اعتقادات مردم بر مبنای اسلام است، طراحی و مد لباس نیز باید بر مبنای این اعتقادات باشد؛ علاوه بر آن در تاریخ ایران پیش از اسلام و پس از اسلام نیز همواره پوشش مناسب مورد تاکید بوده است.

انصاری اصفهان را شهری برخوردار از سبک در زمینه طراحی لباس دانست و ابراز امیدواری کرد که با تلاش بیشتر، این الگو برای سایر استان های کشور نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

وی گفت: یکی از رسالت های بسیار مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه مد و لباس، پشتیبانی و حمایت از بخش های دولتی و خصوصی است، هم‌چنین دلسوزان و تلاشگران فرهنگی باید برای احیای فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توجه به پوشش مردان در کنار پوشش زنان را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 351634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.