کشف انبار احتکار آب معدنی در برخوار/ میوه فروش سیار کلاهبردار از آب درآمد

توقیف محموله تخمه‌های قاچاق در نائین،  دو کشته و مجروح در واژگونی سواری سایپا، دستگیری سارقان اماکن خصوصی در اصفهان، کشف انبار  احتکار  آب معدنی در  برخوار و جعل کارت‌های بانکی توسط میوه فروش سیار از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ صادق کاظم زاد، فرمانده انتظامی نایین اظهار کرد: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "شرافت" فرماندهی انتظامی شهرستان نایین در عملیاتی ویژه یک دستگاه کامیون کشنده حامل کالای خارجی قاچاق که به مقصد  یکی از استان های شمالی کشور در حرکت بود را شناسایی و توقیف کردند.

وی افزود: در این عملیات طی  بازرسی ازخودروی مذکور  تعداد ۷۴۲ کیسه تخمه خارجی به وزن ۱۸ هزار و ۴۶۲ کیلو گرم رابه علت مغایرت تاریخ تولید، انقضاء و همچنین عدم ارائه مدارک مثبته گمرکی توقیف کردند.

سرهنگ کاظم زاد ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

واژگونی سواری سایپا یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

سرهنگ حسین پورقیصری، رییس ژلیس راه استان اصفهان گفت: در ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شب گذشته یکشنبه ۲۱ مرداد ماه در پی وقوع یک حادثه اژگونی در محور اصفهان _ نائین ، روبروی شهرک صنعتی جی ، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه اصفهان نایین  به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی انجام شده مشخص شد یک دستگاه خودروی سواری پراید در این مسیر در حرکت بوده که از جاده منحرف و دچار  واژگونی می شود که متاسفانه در این حادثه راننده خودرو  به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و یک سرنشین دیگر آن مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ پورقیصری افزود: علت تصادف ، از سوی کارشناسان پلیس راه عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه  ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در اصفهان

سرهنگ سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی آنها، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی  افزود: کارآگاهان، تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و سرانجام با انجام یک سری اقدامات علمی و پلیسی توانستند هویت ۲ سارق سابقه دار که در این سرقت ها دست داشتند را به دست آورده و طی هماهنگی با مقام قضائی متهمان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی به ارتکاب چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی شهروندان در مناطق غرب و شرق شهر اصفهان اعتراف کردند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی وکشف ۸۰ میلیون ریال اموال سرقتی

سرهنگ جواد درستکار، رییس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی وباغ ویلا ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام تحقیقات گسترده وتخصصی موفق به شناسایی ودستگیری متهم شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: سارق در تحقیقات انجام شده به ۸۰ میلیون ریال سرقت از اماکن خصوصی و باغ ویلا اعتراف کرد.

کشف انبار  احتکار  آب معدنی در  برخوار

سرهنگ علی براتی، فرمانده انتظامی برخوار گفت: ماموارن فرماندهی انتظایم شهرستان برخوار با اشرافیت اطلاعاتی خود از وجود یک انبار احتکار آب معدنی مطلع شده و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از تکمیل شدن تحقیقات، مأموران با هماهنگی مقام قضائی از انبار مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۵۳ هزار بطری آب معدنی به ارزش یک میلیارد ریال کشف و فرد محتکر نیز دستگیر و همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر دستور مقام قضائی انبار احتکار کالا پلمپ شد افزود: پلیس به همه کسانی که با احتکار کالاهای اساسی مردم قصد برهم زدن امنیت روانی و آرامش مردم را دارند برابر قانون با قاطعیت تمام برخورد می کند.

جعل کارت‌های بانکی توسط میوه فروش سیار

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس ژلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنها مبالغی سرقت شده  بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی سرانجام متهم که به استان دیگری متواری شده بود ، شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی ادامه داد: متهم که در کارت خوان خود دستگاهی به نام اسکیمر قرار داده بود، پس از دریافت کارت مشتری، کلیه اطلاعات کارت را کپی برداری نموده سپس این اطلاعات را با دستگاه دیگری به کارت های خام منتقل و به این ترتیب یک نسخه از کارت مشتریان را در اختیار داشته و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت می کرده است.

دستگیری باند سارقان کابل‌های برق فشار قوی در شاهین شهر

سرهنگ رجبعلی مختاری، فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه گفت: مأموران گشت انتظامی پاسگاه مورچه خورت موفق شدند درساعات نیمه شب دو سارق را که بوسیله یک دستگاه وانت پیکان مشغول سرقت کابل های برق فشار قوی یک کارگاه صنعتی بودند را دستگیر کنند.

وی افزود: در این عملیات طی  بازرسی از قسمت بار وانت متعلق به متهمان بیش از ۳۰۰ متر کابل مسروقه نیز  کشف شد.

سرهنگ مختاری با اشاره به اعتراف سارقان به فعالیت بزهکارانه خود خاطر نشان کرد: در این رابطه هردو سارق با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی منتقل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

کد خبر 350789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.