راستگویی، لازمه حراست است

مدیرکل حراست استان اصفهان گفت: در مجموعه حراست با واقعیت‌ها سر و کار داریم که لازمه این کار صدق و راستگویی است. اگر یک بند گزارش بر اساس سلایق شخصی، باندی، جناحی بر علیه کسی نوشته شود یا سندسازی شود با آبروی افراد بازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کرمی امروز ( شنبه) در آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران شهرداری اصفهان با اشاره به تهدیدات، آسیب‌ها و مسائلی که در مناطق و سازمان‌ها گریبان‌گیر شهرداری است، اظهار کرد: به منظور خدمات‌رسانی بیشتر ساختار سازمانی مدیریت حراست شهرداری اصفهان به اداره‌کل ارتقا یافت، البته این ارتقاء سازمانی بر اساس شاخصه‌ها و پارامترها انجام شده است. 

مدیرکل حراست استان اصفهان اضافه کرد: فردی که مسئولیت حراست را بر عهده دارد اگر قلم و بیان او بر اساس راستگویی نباشد، شأن و جایگاه حراست و همچنین شأن خودش را زیرسوال می‌برد. در مجموعه حراست با واقعیت‌ها سر و کار داریم که لازمه این کار صدق و راستگویی است. اگر یک بند گزارش بر اساس سلایق شخصی، باندی، جناحی بر علیه کسی نوشته شود یا سندسازی شود با آبروی افراد بازی شده است.

کرمی با تأکید بر اینکه مدیران حراستی در استان باید در تصمیم‌گیری مدیران مؤثر باشند، خاطرنشان کرد: فعالیت در مجموعه حراست باید به ‌قدری دقیق، عمیق، با تدبیر و حساب‌ شده باشد که مقابل نفوذ دشمنان در تصمیم‌گیری‌ها را بگیرد. بسیاری از مشکلات و مسائل در کشور به دلیل برخی تصمیمات اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیر حراست باید بتواند با اشراف بر محیط خود، اخبار و اطلاعات را جمع‌آوری و صادقانه در اختیار مدیر خود قرار داده و در تصمیم‌گیری مدیر شرکت کند.

مدیرکل حراست استان اصفهان با اشاره به امانتداری مسئولان حراست، اظهار کرد: به مشاغل حساس به منزله امانت نگاه می‌کنیم نه ریاست‌طلبی، چراکه باید در آینده پاسخگو باشیم و به همین منظور باید امانتدار خوبی هم باشیم.

کرمی ادامه داد: حیا فقط مخصوص زنان نیست. شیطان در بی‌حیایی کمر بسیاری از افراد را به خاک مالیده است. شرع حد و حدودی را مشخص کرده است، مدیران حراست باید دائماً تذکر دهند و از بی‌حیایی که منتج به فساد اخلاقی می‌شود، پیشگیری کنند.

وی با اشاره به حُسن خُلق که چهارمین ویژگی یک فرد حراستی است، خاطرنشان کرد: اگر فرد حراستی چهار ویژگی راستگویی، امانتداری، حیا و حُسن خُلق را دارا باشد مؤثر و موفق است و جایگاه و شأن حراست را حفظ کرده است. ما حراستی خوش‌اخلاق و خوشرو می‌خواهیم. ۴۰ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد. همیشه دستگاه‌های امنیتی با مدارا برخورد کردند و سعی داشته‌اند به‌جای مچ‌گیری، پیشگیری کنند. بدین معنا که مسئول حراست شهرداری فضای حُسن خُلق را در مجموعه مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان باید به گونه‌ای فراهم کند که اگر فردی با وسوسه شیطان به سمت دست‌کجی رفت، خودش به حراست بگوید که من دچار چنین مشکلی شده‌ام و مطمئن باشد کسی هم مطلع نمی‌شود.

مدیرکل حراست استان اصفهان با تأکید بر اینکه اگر مسئول حراست حالت تحکمی داشته و در اتاق او بسته باشد و ارتباطات و تعاملات خوبی با کارکنان مجموعه نداشته باشد، حراست بی‌خاصیتی است، افزود: با حُسن خُلق می‌توان مسائل زیادی را حل و از تهدیدات و آسیب‌ها پیشگیری کرد.

مدیرکل حراست استان اصفهان با تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع، اظهار کرد: مدیرکل حراست شهرداری باید تکریم ارباب رجوع را در دستور کار خود قرار دهد. ما با رأی مردم انتخاب شده‌ایم و باید مردم مورد تکریم قرار گیرند.

کد خبر 350585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.