آقای ربیعی شما «استاد تمام» مظلوم نمایی هستید/دائم نگویید من کارگرم

بعد از به جریان افتادن مجدد استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی، هر کدام از نمایندگان استیضاح کننده بخشی از حوزه کاری علی ربیعی را به نقد گذاشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، علی رستمیان در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه-۱۷ مرداد- در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: به مسائل و مشکلاتی در حوزه بهزیستی پی بردم. وقتی به مدارک رسیدم آقای بندپی دستور دادند که بنده را به برخی استان‌ها راه ندهند. به من پیشنهاد دادند که ۵۰۰ میلیون تومان به اسم یک خیریه به شما می دهیم، ۲۰ میلیون را به آنها بدهید و ۳۰۰ میلیون تومان آن را بردارید و به هر خیریه و فردی که می خواهید اختصاص دهید.

وی افزود: به استان لرستان رفتم و خیریه هایی که پول زیادی از تهران دریافت کردند را بررسی کردم. گزارشی در این خصوص به آقای لاریجانی و وزیر اطلاعات دادم. در واقع از پول خرید ویلچر معلولان و محل کمک به ایتام خرج کرده اند و ماشین های شاسی بلند خریده اند.

رستمیان خطاب به ربیعی گفت: به شما نیز اطلاع داده ام. شما گفتید در دوره های قبل نیز این اتفاق افتاده است. حتی سرمبارک را به نشانه تأسف تکان ندادید. شما که دائم اشکتان دم مشکتان است حتی سری تکان ندادید.

وی تصریح کرد: آقای بندپی در دونوبت در استان لرستان حضور یافت. یک بار برای مأموریت کاری و یک بار برای حمایت از مدیران و برگزاری همایش ۵۰۰ میلیون تومانی. ۱۲-۱۳ نفر از دختران مظلوم بهزیستی را با لباس های فاخر به سیاه چادرها بردند و همایش ۵۰۰ میلیون تومانی برگزار کردند. آیا یک نفر از کودکان بی سرپرست و بهزیستی یک نوع از ۱۰ نوع غذایی که در این همایش سرو شد را خورده اند.

نماینده مردم سلسله و دلفان خطاب به ربیعی گفت: به شما گفتم که لاشه های گوسفند، گردو، فرش لرستان را در خانه آقای بندپی می فرستند.

رستمیان با تأکید بر اینکه اشک های شما نمایش تبلیغاتی است، اظهار کرد: بودجه ای که برای مشاغل در نظر گرفته شده صرف ریخت و پاش شد. شما استاد تمام مظلوم نمایی و جنگ روانی هستید. یادتان هست در جلسه ای که در سازمان بازنشستگی داشتیم سر روی دوش من گذاشتید و گفتید نگذارید من از آسانسور رد شوم.

وی تصریح کرد: من به تنهایی حاضر شدم استیضاح وزیر کار را ادامه دهم و بگویم با کسانی که به وظیفه خود عمل نکرده اند، کاری ندارم.

رستمیان خطاب به وزیر تعاون گفت: حضرت علی (ع) حاکم خود را که سر سفره اغنیا نشست، عزل کرد، آیا شما به آقای بندپی حتی یک تذکر دادید؟

فساد زیر مجموعه شما بیداد می کند

در ادامه بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود نگهبان سلامی» در موافقت با استیضاح وزیر اظهار کرد: مجلس امروز در وضعیت حساسی قرار دارد و این سؤال اساسی در اذهان عمومی وجود دارد که آیا مجلس به وظیفه خود در استیضاح قبلی عمل کرده است؟ امیدوارم پشتیبانی خوبی از استیضاح انجام شود.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال، آقای ربیعی اقدامات برنامه‌ریزی‌ شده‌ای برای ایجاد اشتغال برای جوانان و پرداخت مطالبات کارگران انجام نداده است و در واقع از کارگران تنها برای ابقای خود و سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های مدیریتی‌شان استفاده کرده اند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: فساد در زیرمجموعه شما بیداد می‌کند، عده‌ای افراد بازنشسته دور شما را گرفته‌اند و زمینه ثروت‌اندوزی برای خودشان را فراهم کرده‌اند.

نگهبان سلامی گفت: با عملکرد ضعیف وزیر کار، نه تنها آسیب‌های اجتماعی کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز یافته است. مدیریت شما باعث شده سهم تعاونی‌ها در اقتصاد به ۲۰ درصد کاهش یابد؛ ۳۰ درصد تعاونی‌ها تعطیل شده اند.

بیگانگان یکبار، اما خودمان بارها مجلس را به توپ بسته ایم

وی تصریح کرد: مردم از ما می‌پرسند مجلسی که استیضاح در دستور کارش قرار گرفت، چرا حاضر به سخن گفتن نیست؟

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیری که نتواند آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند و نقشی در رفاه نداشته باشد، در کجا می‌خواهد نقش ایفا کند؛ به جای استیضاح خودتان کنار بروید.

نگهبان سلامی خطاب به نمایندگان گفت: ببینید وزرا و امثال آقای ربیعی چه بلایی بر سر مجلس آوردند که تا این اندازه متزلزل شده‌ است. امروز برای بازسازی مجلس در آزمون سختی قرار داریم. وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در تاریخ سیاسی کشور یکبار بیگانگان مجلس را به توپ بسته‌اند، اما بارها خودمان مجلس را به توپ بستیم و شأن و جایگاه مجلس را زیر سؤال بردیم، باید آبروی مجلس را بخرید؛ هیچ چیز از مجلس باقی نگذاشتیم. من دو دوره نماینده مجلس بوده‌ام، تابحال چنین چیزی ندیده بودم.

به ۱۰ محور استیضاح پاسخ دهید

در ادامه بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حسن سلیمانی» در موافقت با استیضاح گفت: مدت ها است در افکار عمومی اعلام می شود نمایندگان از وزیر مطالباتی دارند و به خاطر عدم وصول این مطالبات استیضاح انجام شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به وزیر گفت: در مجلس اسامی تمامی نمایندگانی که از شما مطالبه داشتند را اعلام کنید وگرنه ادعای شما دروغ است. باید اعلام شود چه عاملی باعث شد دوستان صحبت نکنند.

نماینده کنگاور خطاب به وزیر گفت: به جای پرداخت به حواشی به ۱۰ محور استیضاح پاسخ دهید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح این محورها گفت: از هم گیسختگی این وزارتخانه عریض و طویل، عدم توجه عملی در به کارگیری جوانان، عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد، عدم تدوین سند کار، اوضاع معیشتی و رفاهی بازنشستگان، اوضاع مدیریت اقتصادی از جمله این موارد هستند.

مقصر روحانی است!

«حسین مقصودی»، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروز آقای ربیعی مقصر نیست؛ مقصر اصلی آقای روحانی است که وزیری را که با رأی ناپلئونی و نیم رأی سوخته مجدداً رأی آورده، نگه داشته است. مقصر آنهایی هستند که دیشب شام معاویه و یزید را خورده‌اند!

وی خطاب به رییس جمهور گفت: اگر واقعاً به فکر آشتی ملی  بودید، وزیری را که سه بار استیضاح شده نگه نمی‌داشتید.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: چند روز پیش با آقای امیری معاون پارلمانی رییس جمهور صحبت کردم که بین ربیعی و کرباسیان چه کنیم؟ به من گفت از کرباسیان دفاع کنید، اما ربیعی را خودتان می‌دانید!

مقصودی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: چه گُلی بر سر ملت زدید جز اینکه بین کارگران و کارفرمایان اختلاف انداخته‌اید؟ یک و نیم میلیارد دلار از بانک توسعه تعاون و از ذخیره این مملکت پول برداشته‌اید؛ چه جوابی می‌خواهید به ملت بدهید؟

وی اظهار کرد: متأسفم برای همکارانی که امروز می‌گویند فلان نماینده به خاطر تعویض فلان رییس، استیضاح را امضا کرده است.

این نماینده مجلس خطاب به ربیعی گفت: لابی‌گری شما زبانزد خاص و عام است؛ اما حرف ما پیام کارگران و زنان بی‌سرپرست و کودکان یتیمی است که مشکل دارند.

مقصودی افزود: آیا از شستا خبر دارید؟ از گروه‌های هدفی که فعالیت می‌کنند، خبر دارید؟ انتصابات شما چگونه است؟ وضعیت تعاونی‌ها امروز در کجا قرار دارد؟ برای کارگرانی که به دلیل دفاع از حقشان، شلاق خوردند، چه کردید؟ برای کارگرانی که در معدن و کشتی از بین رفتند، چه کاری کردید؟

فریاد استغاثه کارگران و گریه جوانان لیسانسه آزارمان می دهد

یحیی کمالی‌پور، نماینده مردم جیرفت در مجلس هم در موافقت با طرح استیضاح گفت: یکی از مطالبات به حق مردم، اشتغال است که وزیر کار باید نقش اساسی در حل این مشکل ایفا کند. ملت ایران! فریاد استغاثه کارگران ما را شرمنده ساخته است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با بیان اینکه من سیاسی حرف  نمی‌زنم و سیاسی عمل نمی کنم، گفت: امروز گریه جوانان لیسانسه را می بینم که حتی حاضرند مستخدم شوند، اما این کار هم برای آنان وجود ندارد.

حرمتِ امامزاده دستِ متولی آن است

وی همسان سازی حقوق بازنشستگان را از وظایف وزارت رفاه خواند و گفت: مهمترین مشکل کشور نقدینگی است، شستا در اختیار وزارت رفاه است، اما نتوانسته نقدینگی را در این بخش جذب کند.

کمالی‌پور افزود: اخباری که تاکنون به دست ما رسیده است نشان می دهد که وزیر رفاه نتوانسته در این مجموعه شفاف سازی اقتصادی انجام دهد و جلوی رانت‌ها را بگیرد. اگر شما اقتصاد می‌دانید، چرا در راستای جذب نقدینگی در شستا اقدام نکردید؟

وی خطاب به نمایندگان گفت: حرمتِ امامزاده دستِ متولی آن است، بیایید حرمت نگه داریم و در تاریخ ماندگار شویم.

دائم نگویید من کارگرم

نماینده مردم ایذه در موافقت با استیضاح وزیر تعاون گفت: دائم نگویید من کارگرم، ما وزیر و مدیر قدرتمند می خواهیم، کارگر نمی خواهیم.

در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدایت الله خادمی در موافقت با استیضاح ربیعی گفت: هیچ یک از نمایندگان کلان شهرها این استیضاح را امضاء نکرده اند؛ یعنی کلان شهرها مشکلی ندارند.

نماینده مردم ایذه و باغملک ادامه داد: کشور ما ۸ درصد منابع دنیا و یک درصد جمعیت دنیا را در اختیار دارد. چهل سال در این نظام مسئولیت داشته ایم، اگر امام نبود و انقلاب به پیروزی نمی رسید، من و شما خواب چنین مسئولیت هایی را نمی دیدیم.

دهه شصتی ها بیکارند، دهه هفتادی‌ها هم اضافه شده اند

وی خطاب به ربیعی گفت: برای ارتقاء سطح رفاه مردم چه کردید؟ متاسفانه در کشور ما هر کس برای مسئولیتی انتخاب می شود، وضعیت کشور بدتر می شود. وضعیت رفاه افتضاح است.

عضو کمیسیون انرژی اظهار کرد: دهه شصتی ها بیکارند. دهه هفتادی ها هم اضافه شده اند. با عدد و رقم اعلام کنید در زمان حضور شما در این مسئولیت چه مقدار رفاه مردم ارتقاء یافته است. آنها که می گویند با تیم اقتصادی کاری نداشته باشید به خاطر اینکه وضعیت کشور بحرانی است، ریشه این نظام را می زنند.

خادمی ادامه داد: چرا وزارتخانه شما اینقدر عریض و طویل است. با پتروشیمی ها، فولاد و پالایشگاه ها چکار دارید؟ شما مدیریت اینها را بلد نیستید و تخصصی ندارید.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: اوضاع معیشتی خراب است. جوانان بیکارند. اگر رای به استیضاح ندهید یعنی در میان مردم نیستید. دولت ها عملکرد مناسبی ندارند، اما برخی اجازه استیضاح نمی دهند.

سوال نوروزی درباره پسر وزیر

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس در موافقت با استیضاح گفت: من دو سوال از آقای ربیعی دارم و از ایشان خواهش می کنم که به این دو سوال پاسخ دهد.

 وی افزود: نخستین سوال من از آقای وزیر این است که گفته شده پسر ایشان با پسر آقای تقی زاده معاون وی در دوبی شرکت اقتصادی دارند و رابط آنها شخصی به نام عبدالناصر موسوی جزایری است؛ این صحت دارد؟

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به سوال دوم خود از ربیعی گفت: برخی می گویند در این شرایط بازار و قیمت سکه و ارز چرا وزیر کار را استیضاح می کنید. اتفاقا علتش این است که مسئولیت پتروشیمی ها با شماست که محصولات آنها را فروخته اید، اما ارز حاصله را به بازار نیاورده اید! تکلیف این مبالغ که به کشور بازنگشته چیست؟

نشان دهید که معامله گر نیستید

نماینده مردم همدان با اشاره به واردات ۱۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۳ میلیون یورو توسط متولی اصلی اشتغال کشور، خطاب به ربیعی گفت: به چه حقی این کار را انجام دادید؟

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: وقتی منتظر ماندیم و اتفاقی نیفتاد مجبور به استیضاح شدیم.

رییس فراکسیون شفاف سازی مجلس خطاب به ربیعی گفت: آنقدر که برای منتفی کردن استیضاح وعده و وعید دادید، اگر برای کار کردن وقت و توان می گذاشتید، امروز وضعِ دیگری داشتیم.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه استیضاح حق مجلس است و دولت باید پاسخگو باشد، ادامه داد: اتفاقات امروز در مجلس برای ما حجت شد که بدانیم باید استیضاح را پیگیری کنیم.

خجسته یادآور شد: بازنشستگان ما در شرایط سخت و بُغرنجی قرار دارند، آقای ربیعی چه برنامه ای برای آنها دارید؟ آیا طبق برنامه ششم توسعه حقوق و مزایای کارگران تعیین تکلیف شده و آیا حقوق آنها متناسب با تورم افزایش یافته است؟ طبق قانون برنامه ششم قرار شد بدهی های وزارتخانه شما به صندوق های بازنشستگی پرداخت شود، آیا این کار را کرده اید؟! چه فکری برای کارگران و بازنشستگان کرده اید؟ آیا حقوق آنها متناسب با دلار ۱۰ هزار تومانی افزایش یافته است؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خطاب به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه با رقم ۲۳ میلیون یورو توسط متولی اصلی اشتغال وارد کشور شده است؛ به چه حقی این کار را کردید؟ آیا وزارتخانه شما تجاری است؟

خجسته اظهار کرد: تغییر ۸۰ درصدی هیات مدیره شرکت های زیرمجموعه وزارت رفاه و به کار گرفتن افراد غیرمتخصص باعث ضربه به این مجموعه ها شده است؛ عدم برنامه ریزی برای ۶ هلدینگ بزرگ وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری نیز باعث ورشکستگی آنها شده است.

وی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: مجلس امروز در معرض یک آزمایش بزرگ قرار دارد و بحث اصولگرا و  اصلاح طلب نیست؛ ثابت کنید مجلس معامله گر نیست و چنین وزیری را تعیین تکلیف می کند.

خانه کارگر سیاسی عمل می کند

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: اینجا خانه ملت است نه خانه دولت! آنچه امروز از بدنه اصولگرایان و اصلاح طلبان منفک شده فرصت طلبانی هستند که به دنبال منافع خودشان می‌گردند. کاری نکنیم که بعد از ۴۰ سال بگوییم بابت جمهوری اسلامی که خون‌بهای ۳۵۰ هزار شهید است خجالت می کشیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس در ادامه و با اشاره به مشکلات موجود در شرکت های شستا و بیمه روستاییان و عشایر و فولاد خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عدم امنیت شغلی در روابط کارگران باعث شده است که ۹۸ درصد آنها قراردادهای موقت داشته باشند و از آنها چک سفید امضا بگیرند.

چنارانی ادامه داد: امروز خانه کارگر کاملا سیاسی عمل می کند، در حالی که شوراهای اسلامی کار و انجمن های صنفی کار باید فعال شوند و پیگیر حقوق کارگران باشند.

وی خطاب به ربیعی تصریح کرد: آیا شما می دانستید که در مجموعه شستا موبایل وارد کشور می شود؟ اگر نمی دانستید که غافل بوده اید و اگر هم می دانستید که خیانت کردید.

کد خبر 350336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.