اعتراضات را ندیدیم و چاره اندیشی نکردیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه «مردم نسبت به وضعیت معیشتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اعتراض دارند» خاطرنشان کرد: زمانی که اعتراض ها را به بیرون از کشور و مرزها ارتباط دهیم مفهوم واقعی آن این است که معترضان را ندیدیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، عبدالکریم حسین زاده در نطق میان دستور خود گفت: متاسفانه رویکردمان در مقابل اعتراضات در سنوات گذشته به رسمیت نشناختن آن بوده است،  باید معترضان را دید و اگر دلسوز نظام و انقلاب هستیم، نسبت به اعتراضات آنها چاره اندیشی کنیم؛ اگر می خواهیم راهکارهای اساسی را پیدا کنیم باید رویکرد و گریزی به اعتراضات دی ماه تاکنون بزنیم.

این عضو فراکسیون امید یادآور شد: در تمامی صحبت‌ها اعلام می شد که دراویش به خیابان ها آمدند و حضور آنها در خیابان ها برای همگی عذاب آور و دردناک بود، اما آیا از خودمان چرایی موضوع را پرسیدیم.

وی افزود: آیا پرسیدیم که چه میزان حقوق شهروندی برای آنان در کشور تامین شد و چه ایرادی داشت اگر در تمامی گزینش‌هایی که در سطح کشور انجام می شود با سهولت، رافت و مهربانی یک شهروند به آنها نگاه کرده و می نگریستیم.

حسین زاده با اشاره به دختران خیابان انقلاب، مطرح کرد: این مشکل جدی بود، اما آیا از خودمان پرسیدیم چه میزان از تقصیر بر گردن ما مسئولان و متولیان امر بوده ؟ تمامی این دختران متولد دهه ۷۰ و ۸۰ و محصول تربیتی ما بودند که باید با رویکرد دیگری به آنها نگاه می کردیم.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم، با یادآوری اظهارات اخیر خاتمی، گفت: صحبت های وی و  ۱۵ ماده ای که اشاره کرد، در راستای دلسوزی برای کشور، انقلاب و نظام بوده است؛ باید دریابیم زمانی که آقای میرحسین موسوی ماجرای تلخ خود را به عنوان یک اتفاق ناخوشایند خانوادگی می داند و بیرونی ها را از دخالت در این امور منع می کند، این نگاهی بزرگ منشانه است که در همه دردها  این حس همبستگی ملی و توسعه سرزمینی را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهد و ما نیز باید در راستای ترجیح این موضوعات به حاشیه ای همچون حصر خاتمه دهیم.

کد خبر 350284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.