طرح‌های تفصیلی باید قابلیت به روز رسانی داشته باشد

یک کارشناس شهرسازی سرعت عمل در تهیه، تدوین و اجرای طرح تفصیلی را اقدامی ضروری دانست و گفت: طرح‌های تفصیلی شهرها باید قابلیت به روز رسانی داشته باشد.

گلرخ کوپایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح‌های جامع شهری و طرح‌های تفصیلی شهرها باید قابلیت به روز رسانی داشته باشد، زیرا شرایط همیشه یکسان نیست و لازم است تغییرات بر اساس شرایط مختلف صورت گیرد.

وی سرعت عمل در تهیه، تدوین و اجرای طرح تفصیلی را اقدامی ضروری دانست و افزود: هر چه سرعت عمل بیشتر باشد طرح کاربردی‌تر خواهد بود، اما سرعت عمل نیز باید همراه با نظارت لحظه به لحظه مسئولان باشد.

این کارشناس شهرسازی ادامه داد: برگزاری جلسات غیر ضروری در اجرای طرح تفصیلی نه تنها نقشی در ارتقا کیفیت طرح ها ندارد، بلکه سبب به تعویق افتادن اجرای طرح می‌شود.

کوپایی با اشاره به صدرو برخی از مجوزات در طرح‌های تفصیلی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعضی مواقع شاهدهستیم که صدور مجوزها منطبق با طرح تفصیلی نیست که این موضوع سبب اختلال در عملکرد بافت‌های مختلف شهری می‌شود.

وی نظارت مسئولان ذی‌ربط بر چگونگی اجرای طرح تفصیلی را امری ضروری دانست و اضافه کرد: در اجرای طرح تفصیلی اگر نظارت‌ها حضوری و با حساسیت خاص باشد، شاهد ارتقاء کیفیت طرح و سرعت‌بخشیدن به اجرای آن خواهیم بود.

کد خبر 350040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.