آخرین مهلت ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه فاقد مدرک اقامتی اعلام شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان گفت: آخرین مهلت دریافت برگه حمایتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان تبعه فاقد مدرک اقامتی استان اصفهان ۲۶ مرداد ماه اعلام شد.

مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی فاقد مدرک اقامتی در استان اصفهان اظهار کرد: برای این امر از تاریخ ۲۴ تیر ماه فراخوان عمومی برای مراجعه این دانش آموزان به دفاتر خدمات اتباع خارجی برای ثبت‌نام اعلام شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای چهارمین سال متوالی و به دستور رهبر معظم انقلاب ثبت‌نام دانش آموزان فاقد مدرک هویتی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در سال گذشته در مجموع دانش آموزان اتباع ۵۱ هزار نفر بوده است و امسال تا ۲۶مرداد ماه که پایان مهلت ثبت‌نام است، آمار این دانش آموزان مشخص می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان با بیان اینکه افراد دارای مدرک هویتی، برای ثبت‌نام در مدارس مشکلی ندارند، تصریح کرد: افرادی که سال گذشته ثبت‌نام شده‌اند نیز با ارایه کارنامه سال گذشته برگه حمایت جدید می‌گیرند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که سال گذشته در سرشماری اتباع غیرمجاز شرکت کرده و همچنین افرادی که به مدت دو سال و بیشتر در کشور سکونت دارند می‌توانند فرزندان خود را با دریافت برگه حمایت از دفاتر خدمات در مدارس ثبت‌نام کنند.

سلیمانی با بیان اینکه سقف سهمیه‌ای برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع نداریم، گفت: هزینه ثبت‌نام مطابق مصوبه هیئت وزیران بوده و شیوه‌نامه ثبت‌نام این دانش آموزان در مدارس دولتی مانند دانش‌آموزان ایرانی است و تنها هزینه خودیاری که از همه دانش آموزان دریافت می‌شود از دانش‌آموزان اتباع نیز دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: در مدارس غیر انتفاعی نیز مطابق با قوانین هر مدرسه از دانش آموزان هزینه دریافت می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اصفهان در خصوص مهاجرت اتباع از کشور به دنبال گرانی‌ها اظهار کرد: این امر به نوعی بزرگنمایی رسانه‌ای بود. جمعیت اتباع به ویژه اتباع غیر مجاز در استان اصفهان سیال است و ما روزانه تعداد زیادی از اتباع غیر مجاز را دستگیر و تا مرز هدایت می‌کنیم و این در حالی است که به دلیل عدم وجود برخی هماهنگی‌ها باز هم شاهد بازگشت این اتباع هستیم.

کد خبر 349970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.