رانتخواری چندین هزار میلیاردی طی ماههای اخیر

عضو کمیسیون صنایع مجلس از رانتخواری چندین هزار میلیاردی طی چند ماه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، حمید گرمابی در نطق میان دستورخود در  جلسه علنی امروز (سه شنبه- ۹ مرداد)مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: باید دست اختلاس گران و غارتگران اموال مردم را که طی چند ماه اخیر چندین هزار میلیارد تومان رانتخواری کرده اند را قطع و کاری کرد تا جوانان به آینده کشور خود امید داشته باشند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در خانه ملت گفت: بیش از هر زمان دیگر نیازمند اصلاح اساسی در رویکردها و تصمیم گیری ها هستیم، باید از این فرصت استفاده کرده و مواردی را از مسئولان نظام بخواهیم.

وی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ۴۰ ساله شده، اما متأسفانه با وجود تجربیات ۴۰ ساله همچنان شاهد نابسامانی در ابتدایی ترین اصول مدیریت راهبردی هستیم.

گرمابی خاطرنشان کرد: تعدد مراکز تصمیم گیری و موازی کاری در مسائل استراتژیک، تأثیر جریانات و گروه های فشار بر تصمیمات کلان کشور، خودمختاری های غیررسمی و اعمال سلیقه شخصی در کنترل جامعه از جمله نابسامانی هایی است که حداکثر در سال های اول انقلاب قابل توجیه بود از این رو وقت آن است تا به این روند پایان داده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه راه ترمیم شکاف را چندان سخت ندانست و گفت: کافی است حقوق حداقلی مردم را که در قانون اساسی به آن تصریح شده رعایت و در موضوعات عمومی نیز به نظر و خواست آنها اعتماد کنیم از جمله آن که شخصیت های مورد اعتماد مردم و متخصصان جوان میهن نباید همچنان نگران رد صلاحیت و گزینش‌های اشتغال خود باشند.

گرمابی ادامه داد: نه تنها هنوز در دور باطل طرد و ممنوعیت و حصر سرمایه‌های فکری دلسوزان نظام هستیم، بلکه برای ارتقای حقوق اقلیت و استفاده از ظرفیت اجتماعی آنها چنان مقاومت می کنیم که منجر به بحران در کشور می شود.

این نماینده مجلس افزود: باید این قشر را انگیزه‌مند کنیم و به جای حساسیت نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها و دیده شدن تار موی آنها در مواقع غیر انتخابات باید نسبت به مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حساس باشیم تا بحران ایجاد نشود.

وی همچنین با بیان اینکه گسترش فرهنگ نفاق اساس اعتقاد مردم را خدشه دار کرده است، اظهار کرد: باید ریشه های این ویروس خطرناک را بخشکانیم و صداقت دینی را به مردم بازگردانیم.

کد خبر 349680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.