غیبت دو مدیرکل در هفتمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان

رییس شورای اسلامی استان اصفهان از غیبت مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان و مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان در اجلاس شورای اسلامی این هفته استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله کیانی، رییس شورای اسلامی استان اصفهان در هفتمین اجلاس شورای اسلامی این استان ضمن قدردانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام که رای به حضور اقلیت های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا داد، افزود: رای به این حضور در واقع رای به حفظ و قبول تکثر و تنوع فرهنگی و دینی در جامعه ایرانی است.

وی گفت: رجوع به آرای مردم برای اداره امور شهر و روستا و تمرکز زدایی از قدرت اجرایی ، راه درست و صحیح اداره و مدیریت جوامع است.

کیانی به اعضای شوراهای اسلامی استان اصفهان توصیه کرد که برای حفظ تنوع فرهنگی شهر و روستای خود و به ویژه احیای بسیاری از رسوم، آداب، جشن ها و جشنواره های بومی و محلی تلاش کنند.

وی همچنین با انتقاد از کاهش سهم شهرداری ها برای اداره امور شهر از محل مالیات بر ارزش افزوده گفت: در گذشته این منابع به شکل مساوی بین دولت و شهرداری ها تقسیم می شد که سهم شهرداری ها به ۳۳ درصد کاهش یافته است.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان تقاضا کرد تا سهم شهرداری های به همان میزان سابق بازگردد تا بتوانند در خدمت رسانی خوب و مطلوب به شهروندان تمرکز داشته باشند.

وی همچنین به اهمیت آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: بسیاری از پرونده های مطرح شده در هیات های حل اختلاف و رسیدگی به شکایت شوراها در سطح استان و شهرستان ناشی از نبود آگاهی اعضای شوراها و همچنین مسئولان دولتی از قوانین و مقررات است.

کیانی از استانداری و دفتر امور شوراهای استان درخواست کرد که در زمینه آموزش اعضای شوراها تلاش بیشتری انجام دهند.

وی همچنین کم آبی را تهدید کننده تمدن ایران دانست و گفت: برای مدیریت بحران آب باید در چند حوزه کار اساسی و زیربنایی انجام شود.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان اولین قدم را اجرای طرح ۹ ماده ای شورای عالی آب عنوان کرد و گفت: امید است با پیگیری های استاندار اصفهان ، معاونت امور عمرانی استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به نتیجه مطلوبی در این زمینه دست یابیم.

وی افزود: هفتمین اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان قرار بود با حضور مدیران کل صدا و سیما و همچنین جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار شود که هیچ یک از این مدیران در جلسه حاضر نشدند.

کیانی تاکید کرد: حضور مدیران کل دو سازمان در جلسه الزامی است و باید در جلسه آینده در جمع اعضای شورا حاضر شوند و به سئوالات مطرح شده پاسخ دهند.

کد خبر 349592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.