پیاده‌راه چهارباغ دریچه ای به سوی رونق گردشگری است

یک کارشناس معماری با بیان اینکه پیاده‌راه‌ سازی چهارباغ دریچه‌ای به سوی رونق گردشگری و زنده‌سازی فضاهای شهری است، گفت: احداث پیاده‌راه در این خیابان که از لحاظ تاریخی دارای قدمت و اهمیت است به پویایی و زنده شدن هویت چهارباغ کمک می‌کند.

علیرضا ستوده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیاده‌راه کردن چهارباغ عباسی، هویت شهر اصفهان را زنده می‌کند و نشاط، شادابی و حس تعلق خاطر را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

وی افزود: تبدیل فضای ماشینی چهارباغ به محور پیاده و حق تقدم عابران پیاده از دیگر تبعات مثبت پیاده راه کردن چهارباغ است.

این کارشناس معماری با بیان اینکه  پیاده‌روی در خیابان تاریخی چهارباغ خاطرات زیادی را برای گردشگران رقم می‌زند، تصریح کرد: بدون شک در آینده‌ای نزدیک خیابان چهارباغ محلی برای ثبت خاطرات خواهد شد، زیرا علاوه بر تاریخی بودن پتانسیل های فراوان و جذابی برای گردشگران دارد.

ستوده با بیان اینکه پیاده‌راه‌ سازی چهارباغ دریچه‌ای به سمت رونق گردشگری و زنده‌سازی فضاهای شهری است، افزود: احداث پیاده‌راه در این خیابان که از لحاظ تاریخی دارای قدمت و اهمیت است به پویایی و زنده شدن هویت چهارباغ کمک می‌کند.

ستوده اضافه کرد: تردد خودروها در بافت های تاریخی به مرور زمان اثرات منفی زیادی را به این نوع بافت‌ها وارد می‌کند، بنابراین جلوگیری از تردد خودروها در محورهای تاریخی به حفظ و احیاء بافت تاریخی شهر کمک خواهد کرد.

کد خبر 349236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    1 0
    و نشاط و آرامشی که با پرواز موتورها در چهارباغ به باد می رود.