حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه

جنگنده‌ های رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی سوریه را در« مصیاف»، واقع در غرب حماه هدف چهار موشک قرار دادند.

به گزارش ایمنا، اطلاعات اولیه حاکی از آن است که جنگنده‌های رژیم اشغال‌گر قدس با نقض حریم هوایی لبنان به غرب حماه حمله کرده اند. این حمله با هدف پوشش گذاشتن بر شکست فضاحت بار تروریست‌ها در حومه درعا و قنیطره صورت گرفته است.
پدافند هوایی ارتش سوریه سه موشک را قبل از اصابت به هدف منهدم و موشک چهارم هم به نزدیکی مرکز نظامی اصابت کرد.

تلویزیون دولتی سوریه با اعلام این خبر، تصاویری از ستون‌های دود در یک منطقه نامشخص را پخش کرد و با چند افسر ارشد سابق ارتش صحبت کرد که این حملات را واکنشی به پیشرفت سوریه در نزدیکی بلندی‌های جولان خواندند.

در این گزارش به جزئیات بیشتری اشاره نشد، اما خبرگزاری رویترز از قول یک مقام امنیتی خبر داده که یک مرکز تحقیقات نظامی هدف حمله قرار گرفته است. برخی منابع دیگر هدف حمله را انبار موشکی ارتش سوریه دانسته‌اند.

رژیم صهیونیستی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است، اما رسانه‌های اسرائیلی این خبر را منتشر کرده و محل حمله را در پنجاه کیلومتری مصیاف در جنوب شرقی حما دانسته‌اند.

به گزارش ایمنا، منطقه مصیاف شامل مرکز تحقیقات علمی نیز بوده که در سپتامبر ۲۰۱۷ هدف حمله اسرائیل قرار گرفت. آمریکا مدعی است از این مرکز برای تولید گاز سارین استفاده می‌شود، اما نظام سوریه هر گونه در اختیار داشتن سلاح‌ شیمیایی را رد می‌کند.

کد خبر 348999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.