غذای کمکی نوزاد را از شش ماهگی شروع کنید

اگر شما هم از آن دسته والدینی هستید که نگران خواب نوزادشان در شب هستند، مطالعات جدید ممکن است جواب خیلی از سوالاتتان درباره بهبودوضعیت خواب نوزادان در شب را بدهد.

 به گزارش سرویس علمی ایمنا از techtimes، محققان معتقدند نوزادانی که تغذیه کمکی را زودتر شروع کرده اند درهضم بهتر غذاهای جامد و خواب بهتر موفق تر بوده وسرحال تر از خواب بیدار شوند. این تحقیقات درواقع بررسی کرد که آیا تغذیه می‌تواند روی الگوهای خواب نوزادان تاثیر بگذارد یا خیر؟

پزشکان پس از بررسی ها دریافتند کودکانی که غذاهای جامد را زودتر شروع می کنند، نسبت به نوزادان دیگر، مشکل خواب کمتری دارند. این یافته های جدید  نتیجه ای بر خلاف یافته های قبلی داشت که نشان می داد نوزادان باید بعد ازشش ماهگی غذاهای جامد را شروع کنند.

پروفسور گیدئون لاک از کالج کینگ در لندن در این باره می گوید:"این مطالعه شامل بررسی  بیش از ۱۰۰۰ نوزاد ۳ ماهه در ولز انگلستان بود. از والدین گروه نخست خواسته شد که غذای جامد را به رژیم های نوزادشان اضافه کنند و از گروه دوم خواسته شد پروتکل استاندارد را دنبال کنند و فرزندانشان تا شش ماهگی تنها شیرمادر بخورند. در طی این مدت، والدین در رابطه با وضعیت خواب و تغذیه کودک تا زمانی که فرزندشان به سن ۱۲ ماهگی برسد به پرسشنامه هایی پاسخ دادند و سپس هر ۳ ماه یکبار تا زمانی که کودک ۳ ساله بشود این طرح ادامه پیدا کرد. سؤالات پرسشنامه شامل مواردی شامل این بود که کودک  پس از تغذیه با شیر، چقدر خوابیده و آیا این وضعیت با اضافه شدن غذای جامد تغییری کرده یا خیر.  "

شیر یا غذای منظم؟

این مطالعه نشان داد نوزادانی که غذاهای جامد را زودتر شروع کردند، مشکلات خواب کمتری نسبت به دیگرانی داشتند که در شش ماهگی همچنان تنها با شیر مادر تغذیه می شدند.  

مطالعات همچنین نشان داد که اختلاف بین دو گروه در بازه زمانی شش ماهگی بیشتر دیده می شود. گروهی که با مواد جامد تغذیه می کردند، تقریبا 14  ساعت در هفته بیشتر می‌خوابیدند و به طور مداوم در طول شب بیدار می شدند.

  این مطالعه همچنین نشان داد مادرانی که قبل از رسیدن  نوزاد به ۶ ماهگی ، مواد غذایی جامد را به نوزادان خود داده بودند با مشکلات خواب بیشتری روبرو هستند. طبق بررسی تغذیه نوزادان در سال ۲۰۱۰، ۷۵ درصد از مادران بریتانیا غذای جامد را قبل از رسیدن نوزادان به ۵ ماهگی  به آنها دادند و ۲۶ درصد آنها ادعا کردند که در اواسط شب نوزادشان از خواب بیدار شده است.

بعضی از نخستین مواد غذایی جامد که والدین می توانند تغذیه کمکی را با آن شروع کنند، شامل غذاهای پخته مانند سیب زمینی یا هویج پخته می شوند.

کد خبر 348067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.