نوازندگان کلاسیک ایران و اروپا برای چکناوریان می‌نوازند

پروژه "اینترنوا" که همکاری بین نوازندگان کلاسیک ایران و اروپا است در حمایت از کودکان کار و همزمان با بزرگداشت هشتادمین سال تولد لوریس چکناوریان در تالار وحدت تهران به‌روی صحنه می‌رود.

به گزاش ایمنا، پروژه "اینترنوا" که همکاری بین نوازندگان کلاسیک ایران و اروپا است در روزهای ۲۵ و ۲۶ تیر ماه ساعت ۲۱:۳۰ در حمایت از کودکان کار روی صحنه خواهد رفت.

در این پروژه چهار نوازنده از کشورهای مخلتف اروپایی به سرپرستی "دارا مورگانکوارتت خارجی اینترنوا را تشکیل می‌دهند و دو کوارتت ایرانی به سرپرستی "بردیا کیارس" و "امیر باورچی" در پروژه اینترنوا حضور دارند که در اجرای برخی قطعات، گروه اروپایی را همراهی خواهند کرد.

در کوارتت زهی اینترنوا، "دارا مورگان" و "ویکتوریا ماوروموستاکی" ویولن می‌نوازند، "میگوئل سابرینو" ویولا و "پدرو سیلوا" ویولنسل خواهد نواخت.

هم‌چنین در اولین کوارتت ایرانی "بردیا کیارس" و "امیر باورچیبه اجرای ویولن می‌پردازد، "نیلوفر سهی" ویولا و "نگار نورادویولنسل خواهد نواخت؛ ضمن اینکه در دومین کوارتت ایرانی "مهدی جوانبخت" و "تینا جامه‌گرمی" ویولن،  "دانیال جورابچی" ویولا،  "ماکان خویی‌نژاد و ویولنسل و "اشکان لایق" پیانو می‌نوازند.

در شب اول این کنسرت، اِلژی و پولکا برای کوارتت زهی و پرلود و اسکرتزو برای اُکتت زهی اثر دیمیتری شوستاکویچ، نوستالوژی برای کوارتت زهی و رقص هیجان برای تکنوازی پیانو اثر لوریس چکناوریان و پرلود شماره سه از کتاب یک (باد در دشت) اثر کلود دبوسی به اجرا در می‌آید.

در شب دوم کنسرت نیر که با عنوان شب موسیقی مینیمالیست معاصر برگزار می‌شود، هفت‌گاه معلق برای کوارتت زهی اثر فرخزاد لایق، سه کوارتت زهی اثر استیو رایش و در حال حاضر دون ژوان(تنظیم برای دوازده ساز زهی و پیانو) اثر مایکل نایمن به اجرا درمی‌آید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

کد خبر 348009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.