اسامی ۱۰ شهید تازه تفحص شده اصفهان اعلام شد

اسامی ۱۰ تن از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس استان اصفهان که در عملیات رمضان و بیت‌المقدس به شهادت رسیده بودند اعلام شد.

به گزارش ایمنا؛ اسامی ۱۰ تن از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس استان اصفهان که در عملیات رمضان و بیت‌المقدس به شهادت رسیده بودند اعلام شد.

۹ تن از این شهدای والامقام در سال ۱۳۶۱ و در عملیات رمضان و یک تن دیگر آنان در ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ و در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیده‌اند؛ همچنین در میان خانواده شهدای شناسایی شده، یک خانواده ۳ شهیدی و یک خانواده ۲ شهیدی وجود دارد.

مراسم تشییع پیکر پاک این شهدا، پس از ۳۶ سال چشم انتظاری خانواده‌های آنان و همزمان با برگزاری مراسم صیانت از حریم خانواده با عنوان «اصفهان به رنگ خدا» در روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه با حضور مردم ولایت‌مدار و شهید پرور اصفهان در میدان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان اسامی و مشخصات این شهدای والامقام بدین شرح است:

۱- سید محمد علی مهاجری فرزند حسین، متأهل و اهل اصفهان، عملیات رمضان.

۲- عباس محقق طباطبایی فرزند زین‌العابدین، اهل اصفهان، مجرد، عملیات رمضان.

۳- سید رسول حسینی فرزند حسن، اهل اصفهان، مجرد، عملیات رمضان.

۴- حیدر غلامی فرزند حسین، اهل نجف آباد، مجرد، اعزام توسط جهاد سازندگی، عملیات رمضان، شرق بصره.

۵- محمدرضا میرزاامیری فرزند عباسعلی، مجرد، عملیات رمضان.

۶- سید منصور معین‌الدین فرزند سید مهدی، مجرد، عملیات رمضان.

۷- فرزاد سلطانی فرزند خسرو، مجرد، او در عملیات بیت‌المقدس واقع در شهر آبادان به شهادت رسیده که ۲ برادر او نیز به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند، این شهید والامقام دومین شهید خانواده سلطانی است.

۸- حسین عطایی کچوئی فرزند عوضعلی، متأهل و دارای ۳ فرزند از کارکنان بیمارستان امین اصفهان به عنوان امدادگر رزمی در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.

۹- سیدمهدی مرتضوی فرزند سیدهاشم، زاده شهر درچه، مجرد، عملیات رمضان.

۱۰-رمضانعلی ضیایی فرزند حسینعلی، زاده شهرستان مبارکه، مجرد، عملیات رمضان. این شهید والامقام فرزند دومین شهید خانواده ضیائی است.

گفتنی است شهید سید رسول حسینی دانش‌آموز سوم متوسطه، شهید محمدرضا میرزا امیری دانش‌آموز اول راهنمایی، شهید سید منصور معین‌الدین دانش‌آموز مقطع متوسطه، شهید فرزاد سلطانی دانش‌آموز مقطع متوسطه و شهید رمضانعلی ضیایی ۵ شهیدی هستند که در سنین ۱۳ تا ۱۸ به شهادت رسیده‌اند.

عملیات رمضان از ۲۲ تیر تا هفتم مردادماه سال ۱۳۶۱ به عنوان نخستین عملیات نظامی پس از آزادسازی خرمشهر(سوم خرداد ۱۳۶۱) با فرماندهی مشترک ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عملیاتی شلمچه و شرق بصره انجام شد؛ عملیات بیت‌المقدس نیز در محور اهواز-خرمشهر-دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر از ۱۰ اردیبهشت تا سوم خرداد ۱۳۶۱ و طی ۴ مرحله انجام شد.

مراسم تشییع پیکرهای مطهر این ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۸ از میدان امام خمینی(ره) تا چهار راه شکرشکن ادامه می‌یابد و مراسم تدفین در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 347985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.