نرم افزار رفتارشناسی مجرمان تولید شد/ دستگیری سارقان هفت کیلو طلا

تولید نرم افزار رفتار شناسی مجرمان برای نخستین بار در کشور توسط پلیس آگاهی و دستگیری سه سارق هفت کیلو طلا در اصفهان از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: پلیس آگاهی استان اصفهان به‌منظور شناسایی و دستگیری سریع مجرمان و کاهش فاصله کشف تا وقوع جرم با بهره‌گیری از متخصصان خود توانست نخستین نرم‌افزار رفتارشناسی مجرمان را طراحی و راه‌اندازی کند.

وی افزود: بر این اساس خصوصیات رفتاری و روانشناسی، میزان تحصیلات، اهلیت، نوع لهجه و هر ویژگی خاص که در متهمان است و می‌تواند به کشف جرم کمک کند در این نرم‌افزار ثبت می‌شود و زمانی که مال باخته یا بزه دیده‌ای به پلیس آگاهی مراجعه کرده و اطلاعاتی از جرم به وقوع پیوسته یا فرد مجرم به کارشناسان ما ارائه کند با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانیم متهمان را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و نسبت به دستگیری آنان اقدام کنیم.

سردار معصوم بیگی، با موفق عنوان کردن این نرم‌افزار گفت: علی‌رغم اینکه زمان زیادی از راه‌اندازی سامانه مذکور در پلیس آگاهی استان نمی‌گذرد اما توانسته‌ایم با استفاده از آن مجرمان را در سریع‌ترین زمان ممکن دستگیر کرده و همچنین یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی را کشف کنیم.

فرمانده انتظامی استان بابیان اینکه این نرم‌افزار مشابه خارجی ندارد و برای نخستین بار توسط کارشناسان پلیس آگاهی این فرماندهی طراحی‌شده، گفت: این نرم‌افزار قابلیت ارائه به پلیس آگاهی استان‌های کشور را دارد و آنها نیز می‌توانند در آینده از این نرم‌افزار برای پیشبرد مأموریت‌های خود استفاده کنند.

سردار معصوم بیگی، ادامه داد: توصیه ما به شهروندان این است که اولاً مراکز اقتصادی و منازل خود را به سیستم پایش تصویری مجهز کنند تا اگر مورد سرقت قرار گرفتند بتوانیم با این نرم‌افزار سریع‌تر سارقان را شناسایی کنیم و همچنین اگر جرمی مانند سرقت اتفاق افتاد از دست زدن به صحنه جرم خودداری کنند تا کارآگاهان ما بتوانند آثار بیولوژیکی و انگشتان به‌جامانده از مجرمان را جمع‌آوری کرده و با استفاده از اطلاعاتی که در نرم‌افزار مذکور وجود دارد آنها را سریع دستگیر کنیم.

وی حرفه‌ای عمل کردن و تربیت کارشناسان خبره را همواره مورد تأکید پلیس اصفهان عنوان کرد و اظهار کرد: حمایت از طرح‌های تحقیقاتی در زمینه کشف علمی جرایم، بهره‌گیری از تجهیزات به‌روز و نوین از دیگر برنامه‌های این پلیس است.

دستگیری سارقان با هفت کیلو طلا دراصفهان

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: در پی وصول نیابت قضائی از استان تهران مبنی بر دستگیری سه سارق حرفه‌ای کیف‌های طلا بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت .

وی افزود: این سارقان سال گذشته و اوایل امسال دو کیف حاوی هفت کیلو طلا را در شهر تهران سرقت و متواری شده بودند که توسط پلیس آگاهی " تهران بزرگ" شناسایی و مشخص شد مخفیگاه آن‌ها در "اصفهان" است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی "اصفهان" و "تهران بزرگ" طی یک عملیات هم‌زمان و ضربتی هر سه سارق را در سه محل متفاوت دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد : نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی ، اراذل‌واوباش ، سارقان و افرادی که به هر نوع بخواهند امنیت و احساس امنیت مردم را خدشه‌دار کنند برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهند داد.

عدم توجه به جلو ، یک کشته و دو مجروح بر جای گذاشت

سرهنگ حسین پورقیصری، رییس پلیس راه استان اصفهان اظهار کرد: ماموران پلیس راه " گلپایگان "در پی اعلام  مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر خارج شدن یک دستگاه پژو پارس از جاده در محور " موته - گلپایگان " به منظور بررسی حادثه به محل  اعزام شدند.

وی بیان کرد: در این حادثه که براساس اعلام کارشناسان به علت عدم توجه به جلو راننده رخ داد، یک نفر بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و دو سرنشین دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ پورقیصری گفت: اکثر واژگونی ها در جاده های استان اصفهان، ناشی از سرعت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه توسط رانندگان است و چنانچه این موارد توسط رانندگان رعایت شود دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نخواهیم بود.

پلمپ ۸ واحد صنفی متخلف در اصفهان

سرهنگ محمدحسن اسماعیلی، سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی لوازم آرایشی بهداشتی توسط مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در شهر اصفهان اجرا شد.

وی اظهار کرد: در این طرح از ۲۲۷ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که درنتیجه هشت واحد صنفی متخلف شناسایی و با دستور مقام قضائی پلمپ و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.

سرهنگ اسماعیلی از صدور اخطاریه پلمپ برای ۱۲ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: همچنین از متصدیان ۴۵ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد که در صورت عدم رعایت موازین و مقررات مربوطه با آنان برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این‌گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس ، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی در نجف آباد

سرهنگ محمد رضا خدادوست، فرمانده انتظامی شهرستان "نجف آباد" گفت : در پی وقوع چندین مورد سرقت اماکن خصوصی در شهرستان نجف آباد ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : در همین راستا واحدهای گشت محسوس و نامحسوس پلیس فعال و پس از انجام یکسری اقدامات خاص موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: سارق دستگیر شده در بازجوئی های پلیس به سرقت ۳۰۰ میلیون ریال اموال از اماکن خصوصی شهروندان اعتراف کرد.

سرهنگ خدادوست از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: از سیستم های امنیتی و حفاظتی استفاده کنید ، پس از پایان ساعت کار یا در تعطیلات اصول ایمنی را رعایت و از نگهبان مورد اعتماد استفاده کنید.

کشف بیش از ۴۰کیلوگرم تریاک در نائین

سرهنگ صادق کاظم زاد، فرمانده انتظامی شهرستان نائین گفت :ماموران ایستگاه بازرسی شهید "شرافت" شهرستان "نائین" حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده فائو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود : در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۰ کیلو و ۳۴۹ گرم تریاک که در اطاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این زمینه یک سوداگر مرگ دستگیر وبرای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 347781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.