مراحل درمان معتادان در کنگره ۶۰

مدیر بخش خانواده کنگره ۶۰، مراحل درمان معتادان در این کنگره را تشریح کرد.

سهیلا میرزایی در خصوص فعالیت کنگره ۶۰ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این کنگره کسانی که مصرف کننده مواد بوده و دوره درمان را طی می‌کنند "مسافر" و کسانیکه خود اعتیاد ندارند و تنها در کنار یک مصرف کننده قرار می گیرند تا بتوانند به او کمک کنند به " همسفر" نامیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در کنگره ۶۰ واژه‌ای به نام ترک وجود ندارد، افزود: در این کنگره بر این باوریم که اعتیاد یک بیماری است و شخص مصرف کننده باید فرآیند درمان را طی کند به همین دلیل واژه‌ای به نام ترک در اینجا وجود ندارد و درمان مبنای اصلی کار است.

مدیر بخش خانواده کنگره ۶۰ با بیان اینکه کنگره ۶۰ در اصفهان شش نمایندگی دارد، گفت: این کنگره در مجموع دارای ۲۰ نمایندگی در کشور است که از این تعداد دو نمایندگی در خمینی شهر و چهار نمایندگی در اصفهان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به وجود مثلث درمان در این کنگره، گفت: جسم، روان و جهان بینی فرد سه ضلع مثلث درمان اعتیاد است و در دوره درمان باید به هر سه موضوع توجه شود.

میرزایی در خصوص درمان جسم از اعتیاد گفت: کنگره ۶۰ معتقد است که اعتیاد مسمومیتی مزمن نیست و اتفاقی که در اعتیاد افتاده جایگزینی مزمن است، مواد مخدری که فرد استفاده می کند جایگزین ترشحات درونی بدن شده و برای درمان باید به تدریج موادمخدر درونی بدن که اصطلاحاً به آنها مواد شبهه مورفینی یا اندروفین‌ها می‌گویند باید جایگزین موادمخدر بیرونی شود که این درمان در کنگره حدود ۱۰ تا ۱۱ ماه به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه درمان اعتیاد در کنگره ۶۰ به صورت پله‌های ۲۱ روزه انجام می‌شود، ادامه داد: ۱۰ تا ۱۱ ماه در قالب پله‌های ۲۱ روزه درمان صورت می‌گیرد و در طول هر ۲۱ روز میزان مواد مصرفی کاهش می‌یابد تا حدی که به نقطه صفر برسد.

مدیر بخش خانواده کنگره ۶۰  با بیان اینکه در کنار جسم روان هم به تعادل می رسد، اظهار کرد: اصلاح تفکر فرد یکی از قسمت‌های درمان است. در این دوران همه تفکر فرد بر اساس تفکر افیونی است و تا زمانی که نوع نگاه فرد تغییر نکند امکان درمان وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای این تغییر تفکر فرد، کلاس‌های آموزشی و گروه درمانی ویژه همسفران و مسافران برگزار می شود.

میرزایی کنار گذاشتن همزمان سیگار با موادمخدر را از شروط پذیرش افراد در کنگره ۶۰ دانست و گفت: باید توجه داشت که روش DST نه تنها در مورد موادمخدر در کنگره جواب داده است بلکه در مورد سیگار و قلیان هم در حال اجراست.

وی آرزوی اعضای کنگره ۶۰ را درمان و رهایی همه افراد در بند اعتیاد دانست و گفت: بسیاری از افراد در این راه قربانی شده یا دست به خودکشی زدند که تنها دلیل آن پیدا نکردن راه رهایی و درمان است و امیدواریم روزی کنگره ۶۰ جهان شمول شده و متد درمانی DST مورد استفاده همه مصرف کنندگان موادمخدر قرار بگیرد.

کد خبر 347707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 219
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود فرازنده شهرکی IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    12 5
    باسلام هفته سایت را خدمت کلیه خدمتگزاران سایت کنگره 60 خدا قوت و تبریک عرض میکنم ممنون از مطالب خیلی خیلی خوبتون.ارادتمندشما دوستان بخصوص بنیان کنگره مهندس دژآکام ومندس امین
  • پرویز IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    13 6
    عاقبت بخیری آرزو میکنم برای تمام کسانی که بفکر همنوعان خودشون هستند
  • محسن IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
    9 4
    مرسی ک هستید ❤. نجات تنها یک نفر نجات کل دنیاااست
    • 👌 IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
      3 2
      ایول
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    9 0
    آیا ازراهنماهای کنگره۶۰مشهد هم آزمایش اعتیاد گرفته میشه چون من پسرم داره می‌ره اونجا
  • قاسم IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    9 2
    سلام.کلا هزینه تا درمان چقدر است ؟اولش گفتن رایگان ولی الان پول کتاب و سیدی و...میگیرن؟میخوام بدونم تا آخر چقدر میشه
    • داود US ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      1 0
      آخه مرد مومن مگه هزینه کتاب و سی دی اگه کل سی دی و کتاب از اولین روز تاسیس رو بخرین یک‌میلیون نمیشه در حالی که فقط چندتاشو میخرین هزینه درمان هر نفر از جیب کنگره 30 میلیون خرج میشه چندصدم درصد رو خود مسافر هزینه می‌کنه این سوال ها فک نمیکنم از روی ناآگاهی باشه ایکاش به اصل موضوع نگاه گنیم که یک زندگی هدیه میگنه کنگره به هر فرد معتاد
  • پویا لژیون دهم شعبه ایمان US ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    7 1
    براتون آرزوی توفیق روز افزون دارم
  • کوروش BR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 3
    به امید روزی که هیچ معتادی از این بیماری مزمن رنج نبرد
  • حسین گل محمدی US ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    6 0
    ترک اعتیاد شیره
  • مسعود پولادی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    0 0
    عالی بود ممنون از خانم میزایی و خبرگذار محترم و همچنین تشکر ویژه از بنیان کنگره60