خیابان ابوذر پیاده راه می‌شود

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: خیابان ابوذر یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان است که در صورت تصویب شورای ترافیک و طراحی شهرداری به پیاده راه تبدیل خواهد شد.

حمید اشرفی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری منطقه ۱۱ اظهارکرد: در این منطقه خانه‌های تاریخی زیادی در مالکیت بخش خصوصی وجود دارد، از این رو در صدد خرید چند خانه تاریخی هستیم تا بتوانیم موزه مردم‌شناسی را در رهنان راه‌اندازی و بوم گردی منطقه را تحقق ببخشیم.

وی با بیان اینکه در صدد هویت بخشی به حمام تاریخی رهنان هستیم، افزود: حمام تاریخی رهنان از جاذبه دیدنی منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان است، این حمام در حال حاضر به صورت موزه آیین های رایج در حمام از جمله حمام دامادی، حمام گلریزان، حمام زیارت و حمام آخرت را به نمایش درآورده است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: برگزاری برنامههای آیینی حمام به صورت زنده و رایج کردن اعمال یداوی و فیزیکی همچون «قولنچ گیری» و «مشت و مال» در حمام، از برنامه‌های آینده حمام تاریخی رهنان است تا گردشگران را بیشتر به این حمام جذب کنیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی محور گردشگری در مجاورت حمام تاریخی رهنان از دیگر برنامه‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان به شمار می آید، گفت: در بخشی از این محور گردشگری «طبیب خانه» ایجاد خواهد شد که در این رابطه با متخصصان طب سنتی وارد مذاکرده شده‌ایم، همچنین در کنار طبابت پزشکان طب سنتی، بخش عطاری و داروهای گیاهی نیز فعال خواهد شد.

اشرفی راه اندازی باغ بستنی، نانوایی سنتی و فروشگاه‌ها و کارگاه‌های صنایع دستی رهنان از جمله خاتم کاری، منبّت، قلم‌زنی و ریخته‌گری را از دیگر بخش‌های محور گردشگری رهنان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر مذاکراتی با میراث فرهنگی انجام و مقرر شد، میراث، محور گردشگری رهنان را تعریف کند.

وی خیابان ابوذر را یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان دانست و تصریح کرد: در صورت تصویب شورای ترافیک و طراحی شهرداری این خیابان به پیاده راه تبدیل خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بیش از ۱۵ درصد بافت این منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که  این موضوع به معضلی برای منطقه تبدیل و باعث افزایش محرومیت شده است.

وی گفت: برای تشویق مردم به بازسازی بافت فرسوده اقدامات زیادی انجام شد که از جمله آنها می‌توان به۷۰ درصد تخفیف عوارض ساختمانی برای ساخت و ساز در بافت فرسوده طی سال گذشته و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره کرد، البته در سال‌جاری نیز تسهیلات ۵۰ درصدی دولت برقرار است.

کد خبر 347593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.