لو رفتن سوالات کنکور ۹۷ تکذیب شد

در پی انتشار اخباری در برخی شبکه‌های مجازی مبنی بر لو رفتن سئوالات کنکور ۹۷ و پخش تصاویری از سوالات کنکور، رییس سازمان سنجش آموزش کشور این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا، رییس سازمان سنجش کشوربا تکذیب خبرلو رفتن سوالات کنکور گفت: این سازمان به دلیل وجهه اجتماعی که در جامعه دارد همواره مورد هجمه بدخواهان قرار گرفته است و بطور یقین می‌گویم هیچ شکایتی در خصوص لو رفتن سئوالات کنکور دریافت نکرده‌ایم.

ابراهیم خدایی در ادامه تصریح کرد: سئوالات آزمون سراسری دو ساعت و نیم بعد از برگزاری امتحان روی سایت سنجش آموزش کشور قرار گرفت و تصاویری که از سئوالات دست به دست می‌شود پس از پایان آزمون سراسری گرفته شده است.

رییس سازمان سنجش کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه آزمون سراسری امسال با نظم، امنیت و کیفیت بسیار بالایی طی دو روز متوالی در نوبت‌های صبح و بعدازظهر در حوزه‌های امتحانی برگزار شد و تاکنون هیچ شکایتی از خطا یا تخلف در برگزاری روند آزمون به سازمان سنجش آموزش کشور گزارش نشده است.

اعتراض داوطلبان دبیرستان هدایتی قم به حق است

وی همچنین در خصوص تخلف در برگزاری کنکور حوزه امتحانی قم (دبیرستان هدایتی) نیز اظهار کرد: در این حوزه امتحانی تعداد ۵۰۰ دانش آموز دختر برای گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۴۵۰ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند، بنابر گزارش داوطلبان شرکت کننده، مجریان برگزاری آزمون ۱۰ دقیقه زودتر از موعد قانونی اقدام به جمع آوری پاسخ نامه دفترچه آزمون کردند که البته مجریان این زمان را هفت دقیقه اعلام کردند.

 خدایی با تاکید بر اینکه اعتراض داوطلبان حوزه امتحانی قم به اقدام غیرقانونی مجریان آزمون به حق است، افزود: سازمان سنجش این اشتباه رخ داده از سوی مراقبان را می‌پذیرد و اعتراض دانش آموزان نیز کاملا به حق است به همین دلیل این سازمان برای اینکه حق داوطلبان ضایع نشود، با استفاده از روش‌های آماری و علمی در نمره دهی این تاخیر زمانی را لحاظ کرده و حداکثر مساعدت را در نمره‌دهی به آنها را اعمال خواهیم کرد و داوطلبان این حوزه امتحانی نگران این موضوع نباشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 347258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.