همه روزه مهمان باغ تجربه باشید

مدیر باغ تجربه اصفهان از برگزاری شش عنوان برنامه هفتگی ویژه شهروندان ارشد در ایام تابستان خبر داد.

 به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، فریبا زارعان با بیان اینکه باغ تجربه به عنوان دفتر تخصصی سالمند سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، یک مرکز تخصصی ویژه شهروندان ارشد شهر اصفهان است که ویژه برنامه‌های هفتگی خود را در ایام تابستان نیز از شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌کند، افزود: با توجه به مفید بودن نور خورشید برای سالمندان، استقبال آنها از برنامه‌های تابستانی نسبت به فصول سرد سال بیشتر است و به همین دلیل تلاش کردیم برنامه‌های تابستانه را متنوع‌تر و با توجه به نیازهای مختلف سالمندان طراحی کنیم.

مدیر باغ تجربه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های هفتگی این مرکز ادامه داد: برنامه "ترنم اندیشه" با هدف هویت‌بخشی و افزایش اعتماد به نفس و روحیه مشارکت اجتماعی در بین سالمندان روزهای شنبه هر هفته برگزار می‌شود که اجرای تمام آیتم‌های این برنامه بر عهده شرکت‌کنندگان و متناسب با موضوعی است که از قبل به آنها اعلام می‌کنیم.

زارعان تصریح کرد: عزت نفس، مهارت‌های ارتباطی، هفته دیابت و ... از موضوعات مختلف این برنامه است که مطالعه، جستجو و اجرای برنامه در مورد این مباحث به پویایی و توانمندی سالمندان کمک می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری "کارگاه سلامت تن" در روزهای یکشنبه گفت: برخی میوه‌های تابستانی باعث بروز بیماری‌های گوارشی در سالمندان می‌شود که در این کارگاه، آگاهی سالمندان در مورد نوع تغذیه در تابستان و زمان مناسب برای مصرف میوه‌ها و خوراکی‌های تابستانی را بالا می‌بریم. همچنین تاب‌آوری درد در سالمندان در فصل تابستان کم می‌شود و آموزش‌هایی در این خصوص نیز به سالمندان ارائه می‌کنیم.

زارعان از برگزاری ویژه‌برنامه "دوشنبه‌های نقره‌ای" در روزهای دوشنبه خبر داد و تصریح کرد: این برنامه در پارکینگ پنج باغ غدیر و پارک‌هایی که پاتوق سالمندان است و با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی و اعتماد به نفس در قالب برنامه‌های تفریحی و آموزشی برگزار می‌شود که با استقبال خوب سالمندان نیز مواجه شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تعطیلی مدارس ارتباط سالمندان با اطرافیان خود بیشتر می‌شود و به همین دلیل، به برگزاری "نشست‌های روانشناسی" با موضوع افزایش مهارت‌های ارتباطی اقدام کرده‌ایم تا سالمندان بتوانند ارتباط موثرتری با نوه‌ها، فرزندان و عروس و دامادهای خود داشته باشند.

مدیر باغ تجربه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به برگزاری "نشست ادبی من شاعرم" در روزهای چهارشنبه اشاره کرد و گفت: روی آوردن به شعر یکی از علایق دوران سالمندی و بازنشستگی است و نوشتن، این افراد را از افسردگی و آلزایمر دور می‌کند. در نشست ادبی من شاعرم و با حضور کارشناس ادبی، شرکت‌کنندگان شعری که سروده‌اند را می‌خوانند و از آنها رفع اشکال می‌شود و همچنین مسابقه مشاعره با موضوعات مختلف و با هدف تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر بخش دیگری از این نشست ادبی است.

زارعان گفت: این برنامه‌ها از ساعت هشت تا 10:30 روزهای چهارشنبه و پس از 30 دقیقه ورزش صبحگاهی در پارکینگ پنج باغ غدیر اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر باغ تجربه اصفهان ادامه داد: "گردشگری دورن‌شهری و برون‌شهری" برنامه روزهای پنجشنبه باغ تجربه است که با هدف تحکیم روابط بین سالمندان و خانواده و افزایش شور و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه سفر به آبشارها و چشمه‌ها به صورت تور درمانی تدارک دیده شده است و شرکت‌کنندگان در کنار تفریح، روش‌های درمان و کنترل بیماری‌هایی مانند درد مفاصل را فرا می‌گیرند. همچنین نکات لازم برای گردشگری با سالمندان نیز به خانواده‌ها و همراهان آنها آموزش داده می‌شود.

زارعان با بیان اینکه سالمندی به معنی از کارافتادگی نیست، افزود: درست است که سن سالمندی 60 سال به بالا است، اما چون برخی از برنامه‌ها جنبه پیشگیرانه دارد، شهرودان 50 سال به بالا می‌توانند به صورت رایگان در این برنامه‌ها ثبت‌نام و شرکت کنند.

علاقمندان به ثبت‌نام و شرکت در برنامه‌های هفتگی باغ تجربه می‌توانند به آدرس چهارراه علامه امینی (ره)، بعد از کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، پارکینگ شماره 5 باغ غدیر مراجعه کنند.

کد خبر 347150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.