آموزش راهکارهای کاهش مصرف آب در فضاهای سبز خانگی به اصفهانی‌ها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت از برگزاری کارگاه آموزشی نگهداری فضای سبز خانگی با رویکرد کاهش مصرف آب خبر داد و گفت: این روزها بحران کم‌آبی و لزوم وجود فضای سبز پایدار، مدیران شهری را بر آن داشته تا با راهکارهای کارشناسی مصرف آب در فضای سبز را به پایین‌ترین میزان ممکن برسانند.

فروغ مرتضایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: کارگاه آموزشی نگهداری فضای سبز خانگی با هدف آموزش و ترویج معرفی گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکی و روش‌های حفظ و نگهداری فضاهای سبز خانگی در شرایط کم‌آبی برای ارتقاء دانش و آگاهی‌ کارکنان شهرداری اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی در دو بخش معرفی گلها و گیاهان مقاوم به خشکی و نحوه کاربرد آنها در طرح‌های فضای سبز و راهکارهای کاهش مصرف آب در فضاهای سبز خانگی برگزار شد، تصریح کرد: در این دوره آموزشی بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان شهرداری شرکت کردند.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این روزها بحران کم‌آبی و لزوم وجود فضای سبز پایدار که به مثابه روحی در کالبد بی‌جان فضاهای شهری دمیده می‌شود و به آن رنگ و طراوت می‌بخشد، مدیران شهری را بر آن داشته تا با راهکارهای کارشناسی و اعمال مدیریت دانش محور، نیاز آبی و مصرف آب در فضای سبز را به پایین‌ترین میزان ممکن برسانند.

وی با بیان اینکه یکی از این راهکارها اصلاح الگوی کشت و انتخاب گونه‌های کم نیاز آبی برای فضای سبز شهری است، افزود: با اتخاذ این تدابیر مصرف آب می‌تواند تا حدود قابل توجهی کاسته شود، همان‌گونه که پیش از این نیز شاهد برپایی جلسات، سمینارها، نمایشگاه‌ها و تبلیغات گسترده شهری با موضوع راه‌های مقابله با بحران کم‌آبی و کاشت گونه‌های سازگار با تغییر اقلیم شهر و کم آبی بوده‌ایم.

مرتضایی نژاد ادامه داد: در مرکز تحقیقاتی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز بسیاری از گونههای گیاهی مقاوم و مناسب برای تغییر الگوی کشت در حال تکثیر است.

کد خبر 347141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.