هزینه و درآمد شهرداری ها در اتاق شیشه ای قرار گیرد

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: گزارش درآمد و هزینه‌های شهرداری‌ها باید هر شش ماه یکبار برای اطلاع عموم منتشر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله کیانی پیش از ظهر سه‌شنبه در اجلاس اعضای شوراهای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: متأسفانه درآمد شهرداری‌ها تحت تأثیر مشکلات و نبود برنامه‌ریزی صحیح در اقتصاد کلان کشور و رکود تورمی به شدت کاهش پیدا کرده است. از طرفی با کاهش ساخت و سازهای شهری اندک درآمدهای ناپایدار حاصل از صدور پروانه ساختمان بسیار پایین آمده و از سوی دیگر با افزایش نرخ تورم هزینه های شهری در اداره شهر افزایش داشته و عملاً شهرداری‌ها را به مرز ورشکستگی کامل رسانده است.

وی در خصوص جایگاه منابع طبیعی در برنامه‌ریزی کلان کشور گفت: موضوع منابع طبیعی در برنامه‌ریزی های کلان نادیده گرفته شده است و مدیریت استراتژیک در حوضه‌های آبریز وجود ندارد. تخریب جنگل ها و مراتع، فرسایش خاک و خشکسالی از مواردی که ما در پیدایش آن‌ها نقش مستقیم داشته‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم وحدت، همدلی و یکپارچگی در رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی گفت: از تلاش‌های شبانه‌روزی استاندر قدردانی می‌کنیم چرا که برای موضوع آب رایزنی‌ها و زحمات بسیاری کشیدند و همه مسئولان در هر سمت و جایگاهی موظف به حمایت و پشتیبانی لازم از وی برای حل معضلات هستند.

حجم منابع آبی اصفهان بسیاری نگران کننده است

کیانی کاهش حجم منابع آبی استان را بسیار نگران کننده خواند و گفت: بحران آب بزرگترین بحران کشور است که اگر مدیریت نشود تبعات و اثرات آن می‌تواند خارج از تصور ما باشد.

وی در خصوص مسائل مالی و هزینه های شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها تصریح کرد: براساس تکلیف قانونی بند ۱۰ ماده ۷۱ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، شورای شهر موظف است صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می‌شود را تأیید و جهت انتشار عمومی آن اقدام کند.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین باید نسخه‌ای از درآمد و هزینه‌های شهرداری به وزرات کشور ارسال و شوراهای اسلامی شهر باید نسبت به اجرای این بند قانونی توجه داشته باشند.

وی حرکت به سمت شهرداری شفاف، قانون مدار و پاسخگو را از وظایف شوراها دانست و افزود: شهرداری و به ویژه عملکرد مالی آن باید در یک اتاق شیشه ای باشد تا همه بتوانند این عملکرد را رصد کنند.

کیانی در خصوص معضلات حاکم بر شهرداری‌ها گفت: عدم اصلاح ساختار اداری و تشکیلاتی، عدم توجه به شایسته سالاری، عدم اصلاح نظام حقوق و درآمد پرسنل، خودکفایی در مسائل مالی و سهم بسیار پایین شهرداری‌ها از بودجه عمومی کشور از جمله این معضلات است و این شرایط باعث شده است که انگشت اتهام در حوزه مسائل مالی شهرها به سمت شهرداری‌ها گرفته شود.

وی لزوم توجه به فساد اداری و کاهش تخلفات در دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات عمومی را ضروری دانست و اظهار کرد: فساد اداری از یک بخش کوچک سازمان شروع و به سرعت به تمام بخش‌ها سرایت می‌کند، در خصوص این موضوع از اعضای شوراهای اسلامی درخواست می‌کنم ضمن حفظ و درنظر گرفتن منافع عمومی و خارج از تنگ نظری‌ها به شدت در حوزه مسائل مالی حساس و دقیق بوده و با هرگونه مسائل مربوط به فساد اداری و مالی برخورد قاطع و جدی داشته باشند.

کد خبر 346873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.