دولت و مجلس به وعده هایشان در قبال زنان عمل کنند

نماینده مردم مبارکه گفت: یکی از مشکلات حضور بیشتر زنان در پست های مدیریتی و سیاسی، نبود بانک اطلاعاتی قوی در حوزه زنان است.

زهرا سعیدی در رابطه با جایگاه زنان در پستهای مدیریتی کشور به خبرنگار ایمنا گفت: واقعیت این است که چهره مدیریتی کشور به خصوص در سطح کلان کاملا مردانه است و با وجودی که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند، اما نه تنها به اندازه مردان در اداره کشور حضور ندارند، بلکه به ظرفیت های بالا و توان واقعی آنها در سطوح نخبگی نیز توجه نمی شود.

وی با بیان اینکه ملاک باید شایسته سالاری باشد نه جنسیت، افزود: یکی از مشکلات به کارگیری زنان در پست های مدیریتی و سیاسی، نبود بانک اطلاعاتی قوی از زنان است؛ معمولا در آستانه انتخابات وعده های بسیاری در رابطه با مشارکت بیشتر زنان داده می شود و بر این اساس نه تنها از دولت، بلکه  از هیئت رییسه مجلس هم انتظار می رود که به زنان اعتماد بیشتری داشته باشند حتی به خاطر وعده های انتخاباتی هم شده، از بین کرسی های هیئت رییسه، حداقل یکی از آنها را به زنان اختصاص دهند.

سعیدی خاطر نشان کرد: یکی از راه های افزایش این مشارکت ها، ایجاد رشد ذهنی و فکری و نیز افزایش خودباوری در بین بانوان و توانمند سازی آنها است؛ برخی صاحب نظران معتقدند که خود زنان باعث تبعیض در پست های مدیریتی می شوند و در این زمینه باید مراقب باشیم که انگشت به سمت خودمان نرود؛ چراکه رفتار خود زنان خیلی تاثیر گذار خواهد بود.

نماینده مردم مبارکه با اشاره به نقش احزاب در ارتقای جایگاه زنان گفت: متأسفانه در ایران و اصفهان احزاب خیلی فعال نیستند و آنگونه که باید ایفای نقش نکرده اند، در حال حاضر هم هرچند زنان تحصیل‌کرده و توانمند در کشور و استان اصفهان فراوان هستند، اما فضای درونی این احزاب بیشتر مردسالارانه است واصفهان هم از این قائده مستثنی نیست.

مردم طرفدار حضور بیشتر زنان در جامعه هستند

سعیدی خاطر نشان کرد: با وجودی که زنان نیمی از پیکره جامعه هستند و توانمندی های سیاسی، اقتصادی در عرصه های مدیریتی را دارند، اما متاسفانه از اداره جامعه بهره چندانی نبردند وحتی کمتر دیده شده که در مدیریت میانی وزارت خانه ها و دستگاه ها هم از زنان استفاده شود.

این نماینده مجلس گفت: البته سهم زنان در این دوره مجلس نسبت به دوره قبل بیشتر است که آن هم به دلیل انتخاب مردم بوده که نشان داده اند طرفدار حضور بیشتر زنان در جامعه هستند؛ با این حال کمیت مهم نیست، باید به کیفیت حضور زنان توجه کرد و انتظار داریم از پتانسیلهای نمایندگان زن نیز در حوزه سیاست به درستی استفاده شود.

وی با اشاره به چالش‌ ها و موانع حضور پررنگ زنان در پستهای مدیریتی گفت: علاوه بر بحث عدم خودباوری بانوان، برخی به وظیفه مادری و اداره خانواده به عنوان یک چالش نگاه می کنند، در حالی که به نظر من این فرصتی برای درک بهتر مسائل و تصمیم گیری در رده های مدیرتی است، چون یک مادر شاغل باید برنامه ریزی قوی داشته باشد و در امور کشور نیز  اگر کارها با برنامه ریزی باشد، ضعفی  به دنبال نخواهد داشت.

سعیدی گفت: اگر در زندگی اولویت  بندی و برنامه ریزی داشته باشیم، می توانیم در حوزه های مختلف تأثر گذار باشیم، درد جامعه زمانی بهتر فهمیده می شود که فردی از همان قشر مشکلات آنها را درک و پیگیری کند، از این رو هیچ کسی غیر از یک زن مشکلات زنان را درک نمی‌کند.

وی یادآور شد: اگر عدالت، مساوات و مهم تر از آن اخلاق در جامعه رعایت شود، اموری که متاسفانه در برخی از در روابط کمتر شاهد آنها هستیم، اتفاقات و تحولات مثبتی در کشور  و از جمله در رابطه با حقوق زنان رخ خواهد داد.

کد خبر 346869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.