در قضاوت جوانمرد و عادل باشیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید همه توجه داشته باشند که در جایی که می‌خواهند در مورد دیگران قضاوت کنند صداقت، مروت و جوانمردی‌، انصاف و وجدان و عدالت را بر قضاوتشان حاکم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا  پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در طول زندگی بشر جملات کوتاه و بسیار زیبایی از بزرگان و فرهیختگان هر جامعه مذهبی در فرهنگ بشری وجود دارد، اظهار کرد: یکی از جملات زیبا در فرهنگ بشری از حضرت علی (ع) است که می‌گوید "خدایا کاری کن که از چیزهای ارزشمند زندگی‌ام، جانم اولین چیزی باشد که از من می‌گیری، نکند قبل از اینکه جانم را می‌گیری، انصافم  گرفته شده باشد، شرفم، عدالتم، راستگویی و ادب و دیگر ارزش‌های اخلاقی ام گرفته شده باشد و تنها جسمی شده باشم که تو جانم را می گیری. خدایا از میان چیزی شریف اولین چیزی را که می‌گیری جانم باشد و وقتی می‌میرم شرفم، صداقتم، عدالتم، شفقتم و عشق ورزیم به انسان‌ها در من سر جایش باشد. تواضعم، انسان دوستی ام سر جایش باشد نه اینکه تا جانم به لبم برسد  و بمیرم عدالتم، انصافم و مروت و جوانمردی و صداقت و تواضع ام را از دست داده باشم."

وی با اشاره به لزوم توجه تک تک افراد جامعه و به ویژه مسئولان به این دعای حضرت علی (ع) تاکید کرد: همه باید توجه داشته باشند در جایی که می‌خواهند در مورد دیگران قضاوت کنند. صداقت، مروت و جوانمردی‌، انصاف و وجدان و عدالت را بر قضاوتشان حاکم کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اگر چنین رفتار شود قطعاً شیعه خوبی برای امام علی (ع) هستیم و اگر چنین نیست در خلوت با خدای خودمان دعای امام علی (ع) را زمزمه کنیم تا جایی که ملکه روح و ذهنمان باشد و بدانیم تا خود را نساخته‌ایم، نمی‌توانیم جامعه را بسازیم.

کد خبر 346706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.