جوانان شهرک را در رویایی ترین شکل ممکن تصور کنند

عصر امروز -شنبه، دوم تیرماه- مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی ابطحی، رییس جدید شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه مسئولیتی گران سنگ و خطیر از جهت موضوع مهم توجه به نوآوری و فناوری به عنوان رییس جدید شهرک علمی و تحقیقاتی به من محول شده، اظهار کرد: این سمت از آن جهت گران سنگ است که افرادی با وقت گزاری بسیار، خوش فکری و اعتقاد به مسائل ملی، ظرفیت‌های جوانان کشور و شناخت روند جهانی، این مکان را پایه گذاری کردند و از مدیرانی دانا، واحدهای فناور پیشرو تشکیل شده است.

وی افزود: خطیر از آن جهت که اگر از اهداف اولیه فاصله بگیریم و دچار عملگرایی مفرط بدون پویایی در مفاهیم خواهیم شد و به مجموعه‌های پر تعداد و کم خاصیت کشور افزوده‌ایم؛ اگر هم افزایی مجموعه‌های ذی ربط را نداشته باشیم، ساختاری منسجم و محلی مرجع برای حل مشکلات فناوری را به دست نمی آوریم.

وی افزود: همچنین اگر نتوان جایگاه شهرک را در انجام مأموریت‌های بزرگ به تصویر کشید و به ایجاد وجهه بین المللی، تعامل با مدیران کلان ملی، توجه به ساختار درونی و کوشش برای توانمند سازی واحدهای مستقر توجه نکنیم، به ساختاری خوش چهره و درون تهی و یا به خود مشغول درونی تبدیل می‌شویم.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطر نشان کرد: من متعهد می‌شوم به مدیریتی شفاف با مشارکت سازمان اصلی شهرک علمی و تحقیقاتی در تصمیم سازی برای ایجاد تعهدات ملی و فراملی در نگاه سیستمی پایبند باشم و در راستای حل ابر چالش‌ها، اشتعال جوانان و اهداف بلند شهرک تلاش کنم.

ابطحی خاطر نشان کرد: دوستانی که بعد از انقلاب متولد شده‌اید، تمام تلاش ما بالندگی شماست اما آسوده از برنامه‌های ما، داشته‌ها و کمبودهای ما، شهرک را در رؤیایی‌ترین شکل ممکن تصور کنید، آن را پاسخ گوی بازارهای فناوری دنیا و سیمایی بی بدیل و با زیر ساخت‌های مناسب و کارا در جی دی پی استان و الگویی برای کشورهای در حال توسعه تصور کنید.

هم چنین، مهدی کشمیری، رییس سابق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: آرزو داشتم که بیشتر از این توفیق تلاش در این شهرک را به عهده داشتم که اگر توفیقی بوده، نتیجه کار جمعی و کاستی‌های آن مربوط به من است.

وی خاطر نشان کرد: آرزوی توفیق دارم برای آقای ابطحی که مسئولیت ریاست شهرک را به عهده خواهند داشت و توفیقات بیشتری نصیب شهرک خواهد شد.

به گزارش ایمنا، کشمیری به عنوان قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب شده است. ابطحی نیز پیش از این معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است.

کد خبر 346647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.