ازدواج کنید تا بیماری قلبی نگیرید!

محققان معتقدند احتمال بروز بیماری ها و حمله های قلبی، مغزی در افراد متاهل به دلیل سبک زندگی سالم تر، کاهش می یابد.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از technews، محققان در مطالعات جدید ارتباط بین ازدواج و کاهش حمله قلبی و سکته مغزی را پیدا کردند. آنها معتقدند که این یافته ممکن است به تعدادی از عوامل مانند پشتیبانی اجتماعی، احساسی، همدردی و پشتیبانی در ازدواج مرتبط باشد. در واقع احتمال ابتلا به بیماری قلبی در افرادی که ازدواج کرده اند پایین تر است اما در مجردها خطر حمله قلبی یا سکته مغزی بیشتر است.

این مطالعه جدید در مجله Heart منتشر شده است و محققان دانشگاه Keele انگلستان پیوند بین ازدواج و خطر کاهش بیماری قلبی، عروقی را بررسی کرده اند. محققان در این مطالعه، داده های جمع آوری شده از ۳۴ مطالعه قبلی که شامل بیش از دو میلیون نفر از سنین مختلف درکشورهای آمریکای شمالی، اروپا، اسکاندیناوی، آسیا و خاورمیانه بودند را جمع آوری کردند. آنها این مطالعات را از مجموع ۲۲۵ مطالعه ای که بین سال های ۱۹۶۳ تا ۲۰۱۵ انجام شده، منتشر کردند.

یافته های مطالعات محققان نشان می دهد در مجردها تا ۴۲ درصد احتمال ابتلا به بیماری قلبی عروقی و ۱۶ درصد احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونری بیشتر است. این مطالعه شامل کسانی است که هرگز ازدواج نکرده یا طلاق گرفته اند. آنها همچنین دریافته اند کسانی که ازدواج نکرده اند، ۴۲ درصد بیشتر از بیماری های قلبی عروقی و تا ۵۵ درصد با احتمال بیشتری از سکته مغزی می میرند.

بیماری های قلبی با توجه به اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا عامل اصلی مرگ و میر زنان و مردان در سراسر جهان است. حدود ۶۱۰ هزار آمریکایی هر ساله از بیماری قلبی در این کشور می میرند. در سال ۲۰۰۹ اکثر مرگ و میرها در مردان بوده است. همچنین، شایع ترین نوع بیماری قلبی، بیماری قلبی عروقی است که هر سال حدود ۳۷۰ هزار نفر  به دلیل ابتلای به آن می میرند.

طلاق، ریسک بیماری های قلبی را بالا می برد

محققان همچنین متوجه شدند که طلاق تا ۳۵ درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی در مردان و زنان را بالا می برد. از سوی دیگر در کسانی که همسرشان فوت شده نیز تا ۱۶ درصد احتمال ابتلا به سکته بیشتر است. این یافته ها ممکن است به تعدادی از عوامل مانند امنیت مالی، رژیم غذایی متعادل و شیوه زندگی، فعالیت های فیزیکی بیشتر، تشویق و حمایت اجتماعی و عاطفی بیشتر در ازدواج مربوط باشد. فایویانت، استاد دانشگاه آبریند در این رابطه می گوید: چندین احتمال وجود دارد که نشان می دهد چرا در افراد متاهل خطر ابتلا به بیماری قلبی کاهش می یابد.

برای نمونه در ازدواج  رژیم غذایی شما سالم تر است و سبک زندگی بهتری را از طریق تشویق شریک زندگی خود برای از دست دادن وزن تجربه می کنید. همچنین فعالیت های جسمانی شما بیشتر است. همسرتان شما را تشویق به رفتن به دکتر می کند؛ حتی در بیماری های به ظاهر جزئی مانند سرماخوردگی ساده که می تواند به بیماری های قلبی منجر شود.

کد خبر 346477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.