جنگنده های عربستان ۴۰ نوبت الحدیده را بمباران کردند

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند: طی ۲۴ ساعت گذشته جنگنده بمب افکن های عربستان در ۴۰ نوبت فرودگاه الحُدیده را بمباران کردند.

به گزارش ایمنا، براساس این گزارش، درگیری های شدیدی در اطراف فرودگاه الحدیده روی داده است و یمنی ها حملات نیروهای متجاوز را دفع کردند. درهمین حال «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی «جنبش انصارالله» بامداد چهارشنبه با رد جوسازی رسانه های نزدیک به عربستان سعودی گفت: نیروهای متجاوز هنوز فرودگاه الحدیده را اشغال نکردند.

حملات متجاوزان عربستانی و ائتلاف عربی به استان الحدیده در غرب یمن تاکنون موجب آوارگی حدود ۵ هزار خانواده شده است. بندر الحدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود.

ناظران بر این باورند که جنگ در این بندر راهبردی یمن، دست‌کم ۲۵۰ هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد. همچنین در عملیات نیروهای یمنی در مرزهای این کشور و عربستان و نیز محورهای عملیاتی در یمن، دست کم ۳۰ مزدور کشته یا زخمی شدند. پیش از این نیز دست کم ۴۰ تن از مزدوران سعودی هدف تک تیراندازان یمنی قرار گرفته و کشته یا زخمی شده بودند.

منبع: ایرنا

کد خبر 346390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.