برای توسعه به امید و نشاط در جامعه نیاز داریم

دبیرحزب اتحاد ملت ایران اسلامی‌ در اصفهان گفت: توسعه یافتگی همیشه همراه با سختی ها و مرارتهای زیاد خواهد بود و بنابراین باید امید را به اجتماع تزریق کنیم تا بتوانیم در مسیر توسعه قرار بگیریم.

مرتضی طهرانی در رابطه با تاکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت، همگرایی وتزریق امید و نشاط اجتماعی به جامعه در نماز عید فطر و دیدار با مسئولان نظام به خبرنگار ایمنا گفت: جامعه ما  فداکاری‌ها و زحمات زیادی در طول جنگ تحمیلی انجام داده و بعد از آن نیز به واسطه تحریمها آسیب های زیادی متحمل شده و در چنین شرایطی، بیش از هر وقت دیگر نیاز به وحدت و نشاط اجتماعی دارد تا این آسیب ها جبران شود.

طهرانی افزود: البته هر چند ایجاد امید، نشاط و وحدت در جامعه  لازم و ضروری است، اما کار دولت مردان در این زمینه سخت است؛ برخی از تحلیل گران وقتی که از امید و نشاط اجتماعی صحبت می‌شود فکر می‌کنند، اصلاح طلبان به دنبال کارهای ناهنجار و هنجار شکنی هستند؛ در حالی که رویکرد ما به نشاط و امید کاملا  با هنجارهای اجتماعی وفق داشته و با ماهیت آن منافاتی ندارد.

دبیرحزب اتحاد ملت ایران اسلامی‌منطقه اصفهان گفت: در واقع یکی از اهداف اصلی احزاب اصلاح طلب ایجاد امید و نشاط اجتماعی است و در این راستا نشاط را در قالب قانون مداری و رعایت شئونات اجتماعی و الزاماتی که دین برای ما قرار داده است، تعریف کرده ایم تا با همه ساختارهای اجتماعی، دینی و حکومتی سازگار باشد.

وی تاکید کرد: هر کشوری که به توسعه رسیده، یک یا دو نسل از آن برای رسیدن به این توسعه فداکاری کرده اند؛ در حال حاضر ایران نیز در مسیر توسعه قرار دارد، اما توسعه یافتگی همیشه همراه با سختی ها و مرارتهای زیاد همراه خواهد بود و بنابراین فداکاری چند نسل در ایران نیز ضروری است؛ اما باید برای استمرار توسعه، امید ونشاط را به اجتماع تزریق کنیم تا بتوانیم مسیر توسعه را هموارتر کنیم.

طهرانی خاطر نشان کرد: نشاط اجتماعی، آثاری چند بر زندگی شهروندان و جامعه دارد و تعلق، همبستگی، مسئولیت‌پذیری، وفاق اجتماعی، ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی و اجتماعی وافزایش رضایتمندی را در شهروندان تقویت می کند؛ بنابراین برای استمرار توسعه همه جانبه امید ونشاط در جامعه یک اصل انکارناپذیر است.

کد خبر 346128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.