عید فطر مظهر اتحاد امت اسلام است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: عید فطر مظهر اتحاد امت اسلام است، در این روز مسلمانان پس از یک ماه روزه‌داری در کنار هم جمع می‌شوند تا اقتدار خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی صبح امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز عید فطر این شهرستان که در آستان امامزاده شاهرضا(ع) برگزار شد، عید فطر را نماد اتحاد، بندگی، دیانت و همدلی دانست و افزود: در این روز مسلمانان پس از یک ماه روزه‌داری در کنار هم جمع می‌شوند تا اقتدار خود را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه با بیان اینکه عزت مسلمانان در گرو اتحاد آن‌هاست، اظهار کرد: تفرقه و جدایی نتیجه‌ای جز خسران دنیا و آخرت و ایجاد زمینه‌ای برای غلبه دشمنان بر مسلمانان ندارد.

امام جمعه شهرضا اضافه کرد: همه سربلندی و افتخاری که امروز نصیب جامعه ما شده در نتیجه رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران، شهدا و افرادی است که در طول دوران دفاع مقدس و در زمان حاضر، برای حفظ امنیت و اقتدار کشور تلاش کرده‌اند.

یعقوبی ادامه داد: در ماه رمضان خداوند به همه افراد توفیق عبادت و بندگی و قرآئت قران را عنایت کرد، این مسئله از برکات الهی است که نصیب مسلمانان شده و باید قدردان آن باشیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ثمره روزه‌داری و عبادات ماه مبارک رمضان، کسب تقوای الهی بود، اذکار و عبادات ماه رمضان نوری را در دل‌ها ایجاد کرده‌ است که اگر در سایر ایام سال نیز بر آن مدامت شود، زمینه حفظ سلامت معنوی افراد را فراهم می‌کند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به وضعیت کم‌آبی این شهرستان، تأکید کرد: ما از نظر وضعیت منابع آبی در شرایط خوبی قرار نداریم، مردم باید با مسئولان همکاری کرده و در مصرف صحیح آب بیشتر تلاش کنند تا این وضعیت سپری شود.

یعقوبی ادامه داد: تعهد ایمانی و مذهبی به ما حکم می‌کند برای حفظ عدالت در توزیع آب طوری مصرف کنیم که دیگران هم امکان بهره مندی از این موهیبت الهی را داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این شهرستان در ماه رمضان، تصریح کرد: مسابقات و محافل قرآنی از جمله بهترین فعالیت‌های فرهنگی هستند که در هر شرایطی بهترین نتیجه را به دنبال داشته است، این مسابقات در شهرستان در ایام ماه رمضان به خوبی برگزار شد و لازم است در سایر ایام سال نیز ادامه داشته باشد.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان به ندرت با مسئله روزه خواری مواجه شدیم، اظهار کرد: این مسئله روحیه ایمانی و اعتقادات مذهبی مردم را نشان می‌دهد که زمینه حفظ موقعیت معنوی و سلامت مذهبی جامعه را ایجاد کرده‌ است.

کد خبر 346032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.