هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا تربیت‌بدنی کوچک است

رییس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا تربیت‌بدنی کوچکی است که اکثر رشته‌های ورزشی را در بر دارد اما بودجه آن جوابگوی هزینه‌های هیئت نیست.

قاسمعلی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد فعالیت‌های هیئت از زمان تصدی تاکنون، اظهار کرد: بیماری‌های MS، تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیابت، پیونداعضا (پیوند کلیه، کبد، ریه، پانکراس، مغز استخوان و تقریباً تمامی پیوندها)، تحت پوشش هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا است که آمار خانم‌ها در برخی از بیماری‌ها بیشتر از آقایان است. آمار ورزشکاران مرد در بیماری‌های دیابت و تالاسمی بیشتر ازسایر بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا مباحث ورزشی افراد تحت پوشش را پیگیری می‌کند، در مورد رشته‌های ورزشی زیرمجموعه این هیئت گفت: بسته به اینکه چه ورزشی‌هایی از سوی فدراسیون و دانشگاه علوم پزشکی مورد تأیید قرار گیرد، تعداد رشته‌های ورزشی تحت پوشش این هیئت متفاوت است اما ورزش شنا برای اغلب گروه‌های بیماری توصیه می‌شود و تقریباً همه بیماران در این رشته ورزشی فعالیت دارند. به نظر من هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا، یک تربیت‌بدنی کوچک است چراکه همه رشته‌های ورزشی از جمله دوومیدانی، قایقرانی، تنیس‌ روی میز، شطرنج، بولینگ و بیلیارد، تنیس خاکی و غیره را شامل می‌شود.

رییس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی پیوند اعضا به صورت هر دو سال یکبار، گفت: مسابقات جهانی پیوند اعضا مرداد ماه سال آینده در کشور انگلستان برگزار می‌شود که ورزشکاران در حال آماده شدن برای حضور در این رقابت‌ها هستند و تیرماه امسال جشنواره مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی انگلستان در تهران برگزار می‌شود. ۴۴ ورزشکار پیوند اعضا از استان اصفهان در این مسابقات حضور دارند که از این تعداد ۲۳ ورزشکار خانم و ۲۱ ورزشکار آقا هستند.

رحیمی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری توسط هیئت بیماران خاص و پیوند اعضای استان اصفهان در ارزیابی فدراسیون در سال ۹۶، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای ورزشکاران در نظر داریم و از زمانی که مسئولیت هیئت را بر عهده گرفتم، جلسات متعددی با ورزشکاران و مربیان برگزار کرده‌ایم، ایده‌های خوبی مطرح شده است و گروهی متخصص را درگیر مباحث ورزش ورزشکاران کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: با وجود در اختیار نداشتن فضای ورزشی اختصاصی هیئت اما فعالیتمان را از فروردین ماه آغاز کرده‌ایم و تمرینات ورزشکاران به صورت منظم برگزار می‌شود. سعی کرده‌ایم با ارگان‌های مختلف جهت استفاده از فضاها و اماکن ورزشی موجود، ارتباط برقرار کنیم و سازمان ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این زمینه همکاری خوبی با هیئت داشته و مکان‌های ورزشی زیرمحموعه سازمان را برای استفاده ورزشکاران در اختیار هیئت گذاشته است.

رییس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا ادامه داد: هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا از نظر مالی خیلی ضعیف است و بودجه‌ای برای آن تعیین نشده که سعی داریم با برقراری ارتباط با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، سالن‌های ورزشی را به صورت رایگان و یا با تخفیف در اختیار بگیریم و با پرداخت هزینه‌ای پایین، مربیان هیئت‌های ورزشی مختلف را به کار بگیریم. در حال حاضر نیز ورزشکاران تمامی رشته‌ها در وضعیت تمرینی خوبی به سر می‌برند.

رحیمی در پاسخ به اینکه درآمد هیئت از چه طریقی تأمین می‌شود، گفت: متأسفانه مشکل ما تأمین منابع مالی هیئت است چراکه بودجه بسیار کمی که از فدراسیون یا اداره‌کل ورزش و جوانان دریافت می‌کنیم، جوابگوی هزینه‌های هیئت نیست. بزرگترین دغدغه من برای کسب درآمد داشتن مکان اختصاصی برای ورزشکاران است که تا به حال محقق نشده است. طی رایزنی‌هایی که با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان مقرر شد زمینی در مجموعه ورزشی کوثر ملک‌شهر به هیئت اختصاص داده شود تا با استفاده از کمک‌های مردمی سالنی تخصصی ویژه ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا احداث کنیم تا هم مورد استفاده ورزشکاران قرار گیرد و هم اینکه از طریق این سالن کسب درآمد کنیم.

وی اظهار کرد: تمامی هیئت‌های ورزشی طی یکسال شاید یکبار ورزشکاران خود را به مسابقات کشوری اعزام کنند اما ما در طول یکسال ۱۲ اعزام کشوری داریم که هر اعزام هزینه بالایی دارد ضمن اینکه باید برخی مسابقات را نیز میزبانی کنیم و تمامی این موارد مشمول هزینه است و باید بتوانیم با احداث سالن اختصاصی بخشی از هزینه‌های هیئت را تأمین کنیم.

رییس هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: آبان ماه امسال میزبان مسابقات کشوری گروه بیماران دیابت و هموفیلی در رشته‌های دارت و شطرنج هستیم که در صورت توافق هیئت شهرستان نجف‌آباد، این رقابت‌ها در این شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 345729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.