از قهرمانیِ پیش‌ِ روی سرخابی‌ها تا وداع جنوبی‌ها با لیگ برتر

کارشناسان فوتبال با تاکید بر این موضوع که سرخابی‌های پایتخت نباید در سه هفته پایانی تقابلی را دست‌کم بگیرند، بر این باورند تیم‌های جنوبی کشورمان به دلیل ضعف‌های مدیریتی با شرایط بحرانی روبه‌رو شده‌اند و در آستانه وداع با لیگ برتر هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، هفته‌های پایانی خود را پشت‌سر می‌گذارد و با توجه به روند امتیازگیری تیم‌ها در بالا و پایین جدول، شاید بتوان با نگاهی اجمالی قهرمان و البته مدعیان سقوط به لیگ آزادگان را پیش‌بینی کرد.

سرخابی‌های پایتخت هم اکنون با اختلاف یک امتیاز با یکدیگر تنها مدعیان کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌روند و اگر شاگردان جواد نکونام در هفته‌های پیش‌رو دچار لغزش نشوند به احتمال فراوان جام را به خانه خواهند برد. در قعر جدول مسابقات نیز صنعت نفت آبادان، استقلال خوزستان و فولاد خوزستان جدی‌ترین مدعیان سقوط به لیگ‌آزادگان هستند و از میان آن‌ها دو تیم باید با رقابت‌های لیگ برتر خداحافظی کند.

بدون تردید وضعیت کنونی تیم‌های جنوبی کشورمان تمام اهالی فوتبال را آزرده خاطر کرده است، چراکه آن‌ها تا این لحظه ستاره‌های درخشانی را به فوتبال ایران معرفی کرده‌اند و بدون تردید زوال تیم‌های جنوبی تا حدودی روی آینده لیگ برتر نیز تأثیرگذار خواهد بود.

از قهرمانی سرخابی‌ها تا وداع با لیگ برتر

وضعیت جنوبی‌ها ناراحت کننده است

حسن اشجاری، کارشناس فوتبال کشورمان درباره وضعیت تیم‌های مدعی قهرمانی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: برخلاف آنچه انتظار می‌رفت سرخابی‌های پایتخت خیلی زود خود را از سایر تیم‌ها جدا کردند و همان‌طور که مشخص است قهرمان این دوره از مسابقات یکی از این دو تیم خواهد بود. با توجه به روند نتیجه‌گیری استقلال و پرسپولیس نیز اعتقاد دارم تکلیف قهرمان هفته آخر مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط تیم‌های مدعی سقوط می‌افزاید: وضعیت سه تیم جنوبی کشورمان ناراحت کننده است و از نظر من دو تیم سقوط کننده به دسته پایین‌تر از میان آن‌ها خواهد بود. در هر صورت با توجه به شرایطی که در جدول حکم‌فرما است، هر تیمی که توانسته از فرصت‌های خود بهره ببرد، بهترین تصمیم را درباره انتخاب سرمربی گرفته و در جدال‌های شش امتیازی به‌عنوان تیم پیروز از میدان خارج شده است؛ توانسته خود را از قعر جدول جدا کند. در حال حاضر پیکان نیز به منطقه سقوط نزدیک شده است، اما نظر من این است که تیم‌های سقوط کننده، جنوبی خواهند بود.

از قهرمانی سرخابی‌ها تا وداع با لیگ برتر

نابودی فوتبال خوزستان یعنی استعدادسوزی

اشجاری تصریح می‌کند: همواره تیم‌هایی که از لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود می‌کنند، در همان فصل مستعد سقوط به دسته پایین‌تر هستند و چه بسا به مراحل پایین‌تر نیز بروند، نمونه بارز آن نیز برق شیراز است، اگر چنین اتفاقی برای فوتبال خوزستان که یکی از جریان‌های اصلی بازیکن‌سازی فوتبال در کشورمان به شمار می‌رود، اتفاق بیفتد استعداد سوزی را به همراه دارد، زیرا بسیاری از بازیکنان به‌ویژه مهره‌های جوان نمی‌توانند از سهمیه لیگ برتر خود استفاده کنند.

وی ادامه می‌دهد: آنچه که اهمیت دارد این است که تیم‌های پایین جدول خیلی سریع از طریق برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب به لیگ برتر بازگردند. چراکه اگر چنین اتفاقی نیفتد، همچنان شاهد این وضعیت نامطلوب برای آن‌ها خواهیم بود.

از قهرمانی سرخابی‌ها تا وداع با لیگ برتر

فولاد مشکلات مدیریتی دارد

کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون وضعیت فولاد خوزستان خاطرنشان می‌کند: از نظر من خوزستان نباید از فوتبال کشورمان حذف شود، چراکه هر سال استعدادهای درخشانی را به لیگ برتر معرفی می‌کند، فولاد خوزستان به‌دلیل درگیری‌های مدیریتی، اشتباه در انتخاب سرمربی و نحوه بستن تیم با مشکل مواجه شده است، اما صنعت نفت و استقلال خوزستان در سال‌های گذشته نیز برای بقا جنگیده‌اند و این مقاومت بالاخره تمام خواهد شد.

وی درباره حواشی هفته‌های پایانی لیگ برتر اضافه می‌کند: از نظر من ایجاد حواشی همچون تأثیر رنگ لباس در تعیین نتیجه مسابقه، جنگ زرگری است، یک سرمربی ۲۰ هفته یک نوع لباس پوشیده و از نظر من مطرح شدن چنین شایعاتی زیبا نیست، زیرا تیم‌ها را به حاشیه می‌برد.

ملوان لغزش نمی‌کرد، آسیایی می‌شد

اشجاری درباره عملکرد شاگردان دقیقی و تارتار یادآور می‌شود: شمس آذر عملکرد بسیار خوبی داشته و سعید دقیقی ثابت کرده است توانمندی‌های بالایی دارد. این تیم ثابت کرد اگر به مهره‌های جوان فرصت داده شود کسب نتیجه مطلوب چندان دشوار نیست؛ ملوان نیز با هدایت مهدی تارتار و شرایط مالی مناسب عملکرد قابل قبولی ارائه داد و در فصل جاری دغدغه سقوط نداشت، اگر این تیم در هفته‌های گذشته نتایج سینوسی کسب نمی‌کرد، می‌توانست از گزینه‌های کسب سهمیه آسیایی باشد.

از قهرمانی سرخابی‌ها تا وداع با لیگ برتر

سه بازی پایانی لیگ فینال‌گونه است

محمد نوری، کارشناس فوتبال کشورمان درباره وضعیت تیم‌های مدعی قهرمانی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: رقابت‌های لیگ‌برتر در بالا و پایین جدول حساس است. سرخابی‌های پایتخت نیز پابه‌پای یکدیگر برای کسب عنوان قهرمانی می‌جنگند. سه بازی پیش‌رو برای استقلال و پرسپولیس حکم فینال را دارد و یک لغزش موجب می‌شود قهرمانی از دست شاگردان نکونام برود، آبی پوشان تلاش خود را برای حفظ فاصله یک امتیازی به کار گرفته‌اند و باید سه بازی پایانی لیگ را جدی گرفت.

وی می‌افزاید: فولاد در شرایطی برابر استقلال شکست خورد که در منطقه سقوط حضور داشت و نساجی نیز شرایطی مشابه این تیم دارد، در فصل جاری جواد نکونام با شرایط دشواری جلو آمد و از نظر من باید این فصل برای آبی‌پوشان با قهرمانی به پایان برسد.

از قهرمانی سرخابی‌ها تا وداع با لیگ برتر

تیم‌ها در مستطیل سبز خود را ثابت کنند

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به حواشی دیدار استقلال و فولاد در هفته بیست‌وهفتم خاطرنشان می‌کند: فولاد از نظر فنی در مستطیل سبز حریف استقلال نمی‌شد و از نظر من حواشی پیش از این بازی با هدف ضعیف کردن شرایط روحی و روانی شاگردان نکونام ایجاد شد، اما داور مسابقه در زمان مناسبی واکنش نشان داد و ایجاد حاشیه سازی برای آن‌ها بدون نتیجه باقی ماند، تاکید می‌کنم حواشی زیبا نیستند و تیم‌ها باید در مستطیل سبز توانایی خود را اثبات کنند.

وی ادامه می‌دهد: وضعیت فوتبال خوزستان با وجود در اختیار داشتن استعدادهای درخشان ناراحت کننده است، فولاد از جمله تیم‌هایی به شمار می‌رود که امکانات و زیر ساخت‌های خوبی در اختیار دارد، اما مشکلات مدیریتی و تغییر مداوم سرمربی موجب شده این تیم چنین نتایجی کسب کند، از نظر من سو مدیریت و تفکرات اشتباه موجب شده استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان که از بهترین تیم‌های لیگ برتر به شمار می‌روند برای بقا بجنگند، امیدوارم فصل آینده شرایط به گونه‌ای باشد که این سه تیم بتوانند با تقویت زیر ساخت‌ها تا حدودی شرایط خود را بهبود ببخشند.

باید فکری به حال تیم‌های جنوبی شود

نوری خاطر نشان می‌کند: در حال حاضر سه تیم از جنوب کشور در لیگ‌برتر حضور دارند و شاید برای فوتبال این منطقه زیبا نباشد که از میان آن‌ها دو تیم به دسته پایین‌تر سقوط کند.

بازی‌های لیگ برتر همچنان ادامه دارد، جنوب منبع استعدادهای فوتبالی است و امیدوارم حداقل یک تیم از این منطقه مجبور به ترک لیگ برتر باشد.

از قهرمانی سرخابی‌ها تا وداع با لیگ برتر

به‌گزارش ایمنا، همان‌طور که کارشناسان فوتبال کشورمان اعتقاد دارند هیچ‌یک از تیم‌های بالا و پایین جدول نباید سه بازی پایانی لیگ برتر را دست کم بگیرند، چراکه لغزش در هر یک از فینال‌های پیش‌رو می‌تواند جریمه‌های سنگینی همچون از دست دادن جام قهرمانی یا سقوط به لیگ آزادگان را به همراه داشته باشد.

گزارش از شادی بخشی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 753703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.